يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

آماری درباره بهترین گلزن تاریخ استقلال

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 266712
برهانی با زدن 14 گل در جام حذفی بهترین گلزن استقلال در این جام است و با زدن 70 گل در لیگ برتر، بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر.
به گزارش جهان به نقل از تماشا، آرش برهانی، متولد 23 شهریور 1362 در کرمان. دومین بازیکنی که در تاریخ لیگ برتر توانست تعداد گل هایش را سه رقمی کند. صاحب سریع ترین هت تریک تاریخ لیگ برتر در کمتر از 10 دقیقه (مقابل پیکان در لیگ هشتم). برهانی در 37 بازی ملی 10 گل زده و آقای گل لیگ هشتم هم شد.

 او 35 گلش در لیگ برتر را زمانی زد که بازیکن پاس بود و 70 گل دیگر را از لیگ هفتم تا به حال که به استقلال آمده زده. برهانی 206 بازی برای استقلال کرده (که 163 تایش در لیگ برتر بوده) و 91 گل زده (که 70 تایش در لیگ برتر بوده). او با اختلافی 15 گله نسبت به عنایتی بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر است و با برتری 2 گله نسبت به علی جباری و 4 گل نسبت به فرهاد مجیدی، بهترین گلزن تاریخ استقلال.

برهانی با زدن 14 گل در جام حذفی بهترین گلزن استقلال در این جام است و با زدن 70 گل در لیگ برتر، بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر. او فقط باید رکورد گل زدن در لیگ قهرمانان را بشکند که تقریبا محال است. برهانی در بازی های آسیایی 9 گل برای استقلال زده و نفر دوم است در کنار غلامحسین مظلومی و بعد از مجیدی که 20 گل زده. برهانی، 70 گل برای استقلال در تاریخ لیگ برتر زد و دروازه 25 تیم را باز کرد.

برهانی هرگز نتوانسته به برق شیراز و تراکتورسازی در لیگ برتر گل بزنند. او بیشتر گل هایش را وارد دروازه ملوان و صبا کرد. یعنی 7 گل.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *