دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

آغاز تحقیقات درباره مرگ وبلاگ نویس منتقد

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 266456
موسسه تکنولوژی ماساچوست، تحقیقات در مورد مرگ شوارتز را آغاز کرده است؛ فردی که یک فعال اینترنتی منتقد به سیاست‌های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بود در فهرست موسوم به فهرست قتل قرار داشت.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، روز یکشنبه، "لئو رافائل ریف" رئیس ام‌آی‌تی از پروفسور هال آبلسون خواست تا در مورد عوامل احتمالی که در مرگ آرون شوارتز دخیل بوده‌اند، تحقیق کرده و آن را دقیقا بررسی کند.

شوراتز از منتقدان صریح اوباما بود که در فهرست قتل قرار داشت. فهرستی که در آن افراد مظنون به تروریسم توسط امریکا جمع آوری شده است و پس از تائید نهایی توسط خود باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در معرض قتل هدفمند قرار می‌گیرند.

این وبلاگ‌نویس، همچنین از زمان آغاز حملات سایبری مشترک اسرائیل و امریکا علیه ایران از منتقدان این حملات بود.

جشد شوارتز ۲۶ ساله در آپارتمانش در محله بروکلین شهر نیویورک پیدا شد.

ریف در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد: «این مساله برای من خیلی دردناک است که فکر کنم ام‌آی‌تی در این سلسله حوادثی که با یک تراژدی به پایان می‌رسد، نقشی داشته باشد.»

وی در ادامه افزود: «اکنون زمان آن رسیده است که هرکسی که در این ماجرا دخیل بوده است، بازتاب عمل خود را ببیند و این شامل همه ما در موسسه تلکنولوژی ماساچوست نیز می‌شود.»

پیش از این خانواده شوارتز در بیانیه‌ای گفته بودندکه «مرگ آرون، یک تراژدی ساده نیست.این مساله ناشی از یک عدالت جنایتکارانه مملو از ارعاب و شکنجه بیش از حد است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *