يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱

گلایه‌همسرشهیدازسیاسی‌کاری به نام‌شهدا

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 266256
هنوز از رفتن مسعود می‌سوزم، اشک می‌ریزم و دلم برای او خیلی تنگ شده است. اینها بخشی از جملات همسر شهید علی محمدی است که از روزگار خودش و فرزندانش پس از گذشت دو سال از شهادت او می‌گوید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ساعت حدود 16 عصر است و در کنار دیوار حرم امامزاده علی اکبر در منطقه چیذر تهران تعدادی دور یک سنگ قبر جمع شده اند و فاتحه می خوانند و نذری می دهند. مزاری که روی آن با خط سفید و زیبا نوشته بود شهید مسعود علی محمدی. شهیدی که مزارش همسایه مزار شهید احمدی روشن است. و چه زیبا هر دو شهید هسته ای کشورمان در مکانی مقدس در کنار یکدیگر آرمیده اند.
 
چند ساعتی بود که خانواده شهید احمدی روشن بعد از برگزاری مراسم سالگرد رفته بودند و خانواده شهید علی محمدی برای زیارت کنار مزار شهید قرآن می خواندند. استقبال گرم همراه با چهره ای شاد و پرانرژی موجب شد تا دقایقی با منصوره کرمی همسر شهید علی محمدی گفتگو کنیم.
 
دلم برای مسعود تنگ شده است
 
از همسر شهید علی محمدی در مورد اوضاع و احوال خانواده بعد از گذشت 2 سال از شهادت استاد سوال کردیم که پاسخ داد: به قول معروف معروف همه چی خوب است و روحیه بچه ها بهتر شده به خصوص بعد از برگزاری عروسی دخترم کمی شادی به خانواده برگشته! در همین لحظه چشمان خانم کرمی پر از اشک شد و چادر مشکلی را جلوی صورت کشید و گفت: ولی اوضاع و احوال برای من فرقی نکرده ، من هنوز از رفتن مسعود می سوزم و اشک می ریزم و دلم برای مسعود خیلی تنگ شده است.
 
آخرین جزئیات پرونده ترور دکتر علی محمدی
 
از همسر شهید در مورد آخرین وضعیت پرونده سوال کردم که گفت: پرونده قتل مسعود هنوز مختومه نشده و در حال پیگیری است. بسیاری از افرادی که در شهادت مسعود مقصر بودند هنوز محاکمه نشده اند و به طور واضح گزارش آن داده نشده است.
 
خانم کرمی در پاسخ به اینکه آیا پرونده در دست قوه قضائیه است گفت: پرونده هنوز در اختیار وزارت اطلاعات است که جزئیان بیشتر را نمی توانم بگویم.
 
وی گفت: شهریور ماه بود که آخرین پیگیری های پرونده مسعود را به ما گزارش دادند. فیلمی برای ما آورده اند و در آن کسانی که در این کار دخیل بودند را نشان دادند اما هنوز بررسی نشده است.
 
پیشنهاد یک کاندیدای مجلس برای استفاده از نام شهید علی محمدی
 
البته همسر شهید علی محمدی کمی هم درد و دل داشت و گفت: در انتخابات جاری مجلس پیشنهادی به ما شد. آمدند سراغ من که اگر به نفع فلان کاندیدا شهر اصفهان بیایی و این یک جمله رابگویی، ما تمام شهر اصفهان را پر می کنیم از  بیلبوردهایی از عکس مسعود علی محمدی. گفتم شهید من احتیاج به این کارها ندارد وقبول نکردم. واقعا دلزده شده ام از این سیاسی کاری ها. این شهدا مال همه اند و برای اعتلای نام ایران زحمت کشیدند.
 
همسر شهید علی محمدی گفت: معتقدم اگر شهدای سال 42 نبودند انقلاب ما پیروز نمی شد. اگرشهدای دوران انقلاب اسلامی نبودند، ما شهدای دوران جنگ تحمیلی را نداشتیم. اگر شهدای جنگ تحمیلی نبودند، همسران ما نبودند که در بحث انرژی هسته ای برای ایران کار کنند و اگر آنها نبودند حالا یک سری از مسئولان ما نبودند. بهتراست قدر شهدا را به یک اندازه بدانیم و سیاسی کاری نکنیم و قدر هرکس را به اندازه خودش بدانیم.
 
نمی دانستم پدر اینقدر مهم و تاثیر گذار بوده است
 
در این گفتگو الهام تنها دختر شهید علی محمدی که چند ماهی است عروس شده است در کنار همسرش که مشاور حقوقی است حضور داشت. هر چند فرزندان شهید علی محمدی اهل گفتگو و مصاحبه نیستند ولی الهام علی محمدی در گفتگو با مهر می گفت: تا قبل از شهادت پدر نمی دانستم  او در ظاهر استاد دانشگاه، دانشمندی است که کارهای بزرگی انجام داده و بعد از شهادت پدر فهمیدم.
 
او در پاسخ به اینکه چه خواسته ای از مسئولان دارد گفت: هیچ خواسته ای ندارم. فقط می خواهم که از بقیه مراقبت کنند و نگذارند که دیگر این اتفاق تکرار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقابنده خداحق داره ناراحت باشه...