شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

میزان سرانه فضای مطالعه‌

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 264213
معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که سرانه‌ی فضای مطالعه‌ دو مترمربع برای هر 100 نفر است، از افزایش این فضا به هشت مترمربع برای هر 100 نفر در چشم‌انداز 1404 خبر داد.
به گزارش جهان، سیدجواد سادات فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در حال حاضر در کشور بیش از 2800 کتابخانه وجود دارد که دو میلیون و 700هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.
 
او در ادامه افزود: یکی از اقدام‌هایی که در راستای افزایش مطالعه در کشور در حال انجام است، افزایش فضا در حوزه کتابخانه‌هاست، به طوری که سرانه فضای مطالعه در کشور دومتر مربع برای هر 100 نفر است که این عدد در چشم‌انداز 20 ساله افزایش می‌یابد.
 
معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در چشم‌اندازی که برای نهاد کتابخانه‌ها در سال 1404 ترسیم شده است، رسیدن به فضای هشت مترمربع برای هر 100 نفر در دستور کار قرار دارد.
 
او با اشاره به وضعیت مطالعه در کشور توضیح داد: سرانه مطالعه در کل کشور، 18.5 دقیقه است که این رقم فقط مربوط به سرانه مطالعه کتاب می‌شود و در خصوص بیش‌ترین کتابی که مطالعه می‌شود نیز در دنیا به طور معمول کتاب‌های مربوط به ادبیات، شعر و داستان بیش‌ترین مخاطب را دارد و بعد از این کتاب‌ها نیز کتاب‌های دینی و روان‌شناسی مورد توجه مخاطبان هستند.
 
سادات فاطمی با اشاره به اولویت امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد: مهم‌ترین اولویت این نهاد در سال جاری و همچنین سال آینده، ترغیب افرادی به مطالعه است که اصلا کتاب نمی‌خوانند که در این راستا از رسانه‌ها و تبلیغات کمک گرفته می‌شود.
 
او یادآور شد: هدف ما حضور افراد و عضویت آن‌ها در کتابخانه‌ها نیست، بلکه درصددیم تا افراد به سمت کتاب‌خوانی روی آورند و کتاب در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *