پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

دقت موشک فلسطینیان در حال افزایش است

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 262872
وزیر جبهه داخلی اسرائیل اذعان کرد که قدرت نظامی و دقت موشک‌های فلسطینیان در حال افزایش است
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «آوی دیختر» وزیر دفاع جبهه داخلی اسرائیل اعلام کرد که هزینه شلیک موشک‌های سامانه گنبد آهنین در جریان جنگ 8 روزه علیه غزه حدود 100 میلیون شیکل [27 میلیون دلار] بوده است.
 
وی که در جمع مقامات نظامی اسرائیل صحبت می‌کرد درباره موفقیت سامانه گنبد آهنین در مقابله با شلیک موشک‌ به سوی شهرک های اسرائیلی صحبت کرد و گفت: شما به من سرمایه گذاری 100 میلیون شیکلی دیگری نشان دهید که این چنین نتایجی در بر داشته باشد.
 
بر اساس داده‌هایی که توسط نیروی هوایی اسرائیل ارائه شده، در جریان جنگ 8 روزه حدود 1506 موشک به سوی سرزمین اشغالی شلیک شد که 5 سکوی پرتاب سامانه گنبد آهنین توانست 421 موشک را با نرخ موفقیت 84 درصدی سرنگون کند. بر اساس ادعای نیروی هوایی اسرائیل، دقت موشک‌های حماس در هدف قرار دادن مناطق مسکونی نیز کمتر از 7 درصد بوده است.
 
آوی دیختر در ادامه سخنان خود گفت: توانایی نظامی فلسطینیان نیز در حال افزایش است و میزان دقیق بودن موشک های پرتابی نیز در حال افزایش است. درباره هر سناریویی که بحث کنیم، حمله به اسرائیل از لبنان از سوی شمال و از نوار غزه از سوی جنوب روی خواهد داد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کرانه‌باختری دارای چنین توانایی نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *