سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

نگاهی به هفته‌ پایانی لیگ قهرمانان اروپا

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 258285
دیدارهای هفته‌ پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا تنها سرنوشت راهیابی سه تیم را به دور بعد این رقابت‌ها روشن می‌کند؛ چرا که پیش از این 13 تیم امتیازهای لازم را برای صعود اندوخته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سه شنبه شب با برگزاری هشت مسابقه در چهار گروه نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هفته‌ پایانی دور گروهی این رقابت‌ها آغاز می‌شود. پیش از فرا رسیدن روز ششم و پایانی رقابت‌های دور گروهی این تیم‌ها روانه دور بعد شده‌اند:
 
گروه A:
 
پورتو - پاری‌سن‌ژرمن
 
گروه B:
 
شالکه - آرسنال
 
گروه C:
 
مالاگا - میلان
 
گروه D:
 
بوروسیادورتموند - رئال مادرید
 
گروه E:
 
شاختار دونتسک
 
گروه F:
 
بایرن‌ مونیخ – والنسیا
 
گروه G:
 
بارسلونا
 
گروه H:
 
منچستر یونایتد
 
در این میان سه تیم باته بوریسف، دیناموکیف و المپیاکوس به عنوان تیم‌های سوم جواز حضور در دور یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا را به دست آورده و لیل، براگا، اسپارتاک مسکو، نوردسیلاند، دیناموزاگرب و مون پلیه از رقابت‌های اروپایی کنار رفته‌اند.
 
سه‌شنبه
 
گروه A:
 
پاری‌سن‌ژرمن – پورتو
 
دینامو زاگرب – دینامو کیف
 
بازی در پاریس صدرنشین قطعی گروه را رقم می‌زند. در حال حاضر پورتو با 13 امتیاز بالاتر از PSG با 12 امتیاز ایستاده است. دینامو کیف چهار امتیازی هم به لیگ اروپا رفته و برای بازی زاگرب برابر دینامو هیچ انگیزه‌ای ندارد. کروات‌ها تمام پنج بازی قبلی خود را واگذار کرده‌اند.
 
گروه B:
 
المپیاکوس – آرسنال
 
مون‌پلیه – شالکه
 
شالکه (11 امتیاز) و آرسنال (10 امتیاز) بر سر صدرنشینی می‌جنگند. یونانی‌ها با شش امتیاز مسافر لیگ اروپا شده‌اند. مون پلیه هم با تنها یک امتیاز اندوخته‌اش هیچ راهی برای ماندن در اروپا پیش‌رو ندارد.
 
گروه C:
 
میلان – زنیت سن پترزبورگ
 
مالاگا – اندرلشت
 
مالاگا با عنوان صدرنشین بالاتر از میلان در جمع 16 تیم پایانی ایستاده است. اسپانیایی‌های 11 امتیازی از نخستین تیم‌هایی بودند که در پایان هفته‌ چهارم خیال خود را از صعود آسوده کرده و میلان هشت امتیازی را همسفر خود به دور بعد می‌بینند.
 
زنیت و اندرلشت چهار امتیازی بوده و به فکر لیگ اروپا هستند.
 
گروه D:
 
بوروسیا دورتموند – منچسترسیتی
 
رئال مادرید – آژاکس آمستردام
 
صدرنشینی دورتموند با 11 امتیاز با هیچ خطری روبه‌رو نخواهد بود. مادریدی‌های هشت امتیازی هم به عنوان تیم دوم گروه چهارم به دور بعد می‌روند. آژاکس‌ چهار و منچسترسیتی سه امتیازی تلاش دارند به لیگ اروپا بروند.
 
چهارشنبه
 
گروه E
 
شاختار دونتسک – یوونتوس
 
چلسی – نوردسیلاند
 
اوکراینی‌ها اگر چه با 10 امتیاز روانه دور بعد شده‌اند، ولی نه صدرنشینی آنها قطعی شده است و نه همسفر آنها به دور بعد روشن. از میان یووه 9 و چلسی هفت امتیازی یکی به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و دیگری به یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا می‌رود. نوردسیلاند دانمارک تنها یک امتیاز داشته و از مدت‌ها پیش فکر ماندن در رقابت‌های اروپایی را از سرش بیرون کرده است.
 
گروه F
 
لیل – والنسیا
 
بایرن‌ مونیخ – باته بوریسف
 
بایرن و والنسیا با 10 امتیازی که دارند، بر سر صدرنشینی تلاش می‌کنند. باته بوریسف هم با شش امتیاز اروپایی مانده است. لیل با سه امتیاز تنها می‌تواند نقش پررنگی در تعیین صدرنشینی داشته باشد.
 
گروه G
 
بارسلونا – بنفیکا
 
سلتیک گلاسکو – اسپارتاک مسکو
 
آبی - اناری‌ها 12 امتیاز و صدرنشینی گروه هفتم را از آن خود کرده‌اند. بنفیکا و سلتیک با هفت امتیاز فرصت دارند تا با کاتالان‌ها به دور بعد بروند. در این میان اسکاتلندی ها که میزبان اسپارتاک سه امتیازی و حذف شده هستند، روی کاغذ کار آسانتری برای رفتن به دور یک هشتم نهایی دارند.
 
گروه H
 
براگا – گالاتاسرای
 
منچستر یونایتد – کلوژ
 
شیاطین سرخ با 12 امتیاز قاطعانه به دور بعد رفته‌اند. گالاتاسرای و کلوژ (هر دو هفت امتیاز) در پرتغال و انگلیس، به همراهی یونایتدها می‌اندیشند. براگا با تنها سه امتیاز راهی به لیگ اروپا ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *