يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نکاتی در مورد یک کفش مناسب

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب: 256962
انتخاب کفش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا کفش وسیله‌ایست که مدام با آن سر و کار داریم، لذا انتخاب کفش مناسب که بتواند سلامت پاها را تضمین کند و احساس راحتی به فرد بدهد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
به گزارش جهان، چینیان قدیم در گذشته به پا اهمیت زیادی می‌دادند؛ این در حالیست که از پا به عنوان "قلب دوم" انسان یاد می‌شود. مردم چین نقاط مشخصی از کف پا را با یکی از حواس پنجگانه مرتبط می‌دانستند، مثلاً منطقه بین انگشت سوم تا پنجم را با چشم و یا پاشنه پا را با عصب سیاتیک مرتبط می‌دانستند.
 
درایران نیز از اهمیت کفش مناسب و راحت در قالب ضرب‌المثل‌های معروف بسیاری یاد شده است. ضرب المثل "تهی پای رفتن به از کفش تنگ" هم نشان دهنده تجارب پیشینیان ما در مورد کفش راحت و مناسب بوده است.
 
و اما بیشتر مردم در انتخاب کفش به زیبایی و رنگ و طرح آن دقت می‌کنند، نه به فاکتورهای استاندارد آن و این باعث مشکلات زیادی در درازمدت برای آنها می‌شود.
 
در این زمینه محمدباقر صداقت‌جو، فیزیوتراپیست در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ویژگی‌های کفش مناسب، گفت: معمولا در انتخاب کفش فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت، جنس، رنگ و مدل دخالت دارند.
 
وی با تأکید بر اینکه کفش‌های چرمی بهترین نوع کفش‌ها هستند که سلامتی پاها را تضمین می‌کنند، اظهار کرد: کفش‌های چرمی باید سوراخ دار باشند که تهویه هوا به راحتی امکان‌پذیر باشد.
 
صداقت‌جو با بیان اینکه قوس داخلی کفش از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: بهترین نوع کفش، کفشی است که قسمت داخلی آن برآمده باشد، ضمن اینکه کفی آن باید از قوس طولی لازم برخوردار باشد.
 
صداقت جو در ادامه در خصوص ویژگی‌های زیره کفش گفت: زیره کفش باید نرم باشد و قابلیت ارتجاعی داشته باشد، ضمن اینکه زیره کفش باید یک تکه باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین زیره کفش خصوصا در قسمت زیر مفاصل انگشتان پا باید انعطاف‌پذیری و برآمدگی لازم را داشته باشد.
 
صداقت جو سپس در مورد ویژگی های پنجه کفش مناسب سخن گفت و تصریح کرد: پنجه کفش باید پهن باشد، چرا که پنجه باریک سبب پینه بستن پاها می‌شود.
 
صداقت جو گفت: وزن کفش باید کم باشد و از مواد سبک وزن ساخته شده باشد.
 
وی بهترین نوع پاشنه کفش را پاشنه‌هایی دانست که اختلاف بین اندازه پنجه و پاشنه در آنها بیشتر از دو سانتی‌متر نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *