سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

میوه و سبزیجات را چگونه تازه نگه داریم؟

پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۰۸
کد مطلب: 256203
یک طراح هندی با الهام از سنت‌های هند نوعی محصول جدید را ابداع کرده که می‌تواند میوه‌ها را دو تا چهار برابر معمول تازه نگه دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پوشش «FreshPaper» محصول ابداعی کاویتا شوکلا از ترکیبی از ادویه‌جات آلی ساخته شده است که از سنت خانوادگی خود برای طولانی‌کردن عمر میوه‌ها و سبزیجات با استفاده از ادویه و فلفل الهام گرفته است.
 
اگرچه اجزای دقیق این محصول بصورت سری باقیمانده اما نام شرکت شوگلا موسوم به « Fenugreen» نشانگر وجود شنبلیله در این مواد است.
 
این ورقه‌ها می‌تواند در انتهای یک ظرف میوه،‌ جامیوه‌ای یخچال یا هر جایی که سبزیجات و میوه تازه ذخیره شده، قرار داده شود. خود این محصول سپس مستقیما درون این ورقه قرار داده شده که از رشد باکتری و انگل جلوگیری می‌کند.
 
تا زمانی که این برگه از خود بوی شبیه به افرا ساطع می‌کند نشانگر فعال بودن آن است. پس از حدود دو تا سه هفته، این بو از بین رفته و این ورق تجزیه‌پذیر را می‌توان تعویض کرد.
 
FreshPaper اکنون با قیمت حدود پنج دلار برای یک بسته هشت تایی در بازار وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *