جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

این 6 موشک‌ خواب را از اسرائیل گرفته‌اند

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 255293
پایگاه خبری المنار در گزارشی به تشریح مشخصات موشک هایی پرداخت که مقاومت از آنها در هدف قرار دادن سرزمین های اشغالی استفاده می‌کند، موشک هایی که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربودند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المنار نوشت: نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در مبارزه خود علیه دشمن صهیونیستی از راکت ها و موشک هایی استفاده می کنند که خواب راحت را از صهیونیست ها ربوده است، این پایگاه خبری در گزارش خود به بررسی و معرفی انواع موشک هایی پرداخته است که مقاومت در حملات خود از آنها استفاده می‌کند.
 
موشک ایرانی فجر- 5:
این موشک و دستیابی مقاومت فلسطین به آن یک غافلگیری بزرگ برای اسرائیلی ها بود، وزن بخش انفجاری این موشک بالغ بر 90 کیلوگرم است و طول این موشک به 6 متر و 485 سانتیمتر می رسد، مهم تر از همه اینکه متوسط برد این موشک بالغ بر 68 تا 75 کیلومتر است و به این ترتیب می تواند تل‌آویو و قدس اشغالی را هدف موشک باران گروه های مقاومت قرار دهد.
 
حزب الله در طول جنگ 33 روزه از این موشک ها استفاده کرده بود، جنبش جهاد اسلامی، حماس و حزب الله علاوه بر سوریه و لیبی این موشک ها را در اختیار دارند.
 
گراد: موشکی روسی است که پیشتر نیز مورد استفاده مقاومت فلسطین قرار گرفته است، اما این بار فلسطینی ها با تغییرات بومی که بر روی این موشک انجام داده، برد آن را به بیش از 20 کیلومتر رسانده اند، قدرت تخریبی این موشک نیز تقویت شده است، این موشک ساکنان شهرک های صهیونیست نشین مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه را نگران کرده است.
 
موشک ام- 75:
موشکی فلسطینی که غافلگیری دیگری برای اسرائیل به شمار می‌رود، حماس به صورت فراوان از این موشک در جنگ کنونی بهره می‌برد، برد این موشک نیز به تل‌آویو و قدس می‌‌رسد. ابو عبیده سخنگوی حماس اعلام کرد که موشکی که در شهرک گوش حتسیون در نزدیکی قدس بر زمین فرود آمد، از این نوع بود و پیامی به رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه دیگر هیچ نقطه ای از سرزمین های اشغالی از دست موشک های فلسطینی در امان نیست، عدد 75 در نام این موشک نشانگر میزان برد آن است.
 
موشک ناصر-5:
این موشک نیز ساخت فلسطین است و نسل جدیدی از موشک های ناصر به شمار می رود، این موشک طول کمی دارد (50/2 متر) و در هنگام لمس با اشیای مختلف منفجر می‌شود.
 
موشک 107:
این موشک ساخت فلسطین است وبردش به 40 کیلومتر می‌رسد و می تواند تا بئر السبع را هدف قرار دهد.
 
الهاون:
منبع اصلی این موشک انگلیس است، از موشک های قدیمی است ک در طول سالهای متمادی تقویت شده است، این موشک در جنگ های خیابانی کاربرد زیادی دارد و برد آن بین 7 تا 10 کیلومتر است، شهرک های هم مرز با نوار غزه از برخورد این موشک‌ها نگرانی زیادی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *