سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

ابلاغ‌دستورالعمل 18ماده‌ای هیئات مذهبی

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 255176
مسئول شورای هیئت‌های عزاداری تنکابن از ابلاغ دستورالعمل 18 ماده‌ای به هیئت‌های مذهبی برای اجرای بهتر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، همایش عاشورائیان حسینی صبح امروز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ایام محرم و بررسی نحوه عملکرد هیئت‌های عزاداری و همچنین تبیین نقش پررنگ علما به عنوان خطیب، مداحان به عنوان راویان قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) و نیروهای مدیریتی و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی در نظم‌بخشی، در مسجد جامع شهر خرم‌آباد تنکابن برگزار شد.
 
مسئول شورای هیئت‌های عزاداری تنکابن در این گردهمایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «اعضای هیئت‌های مذهبی سربازان مخفی ولایت و از فرماندهان خط مقدم مبارزه با استکبار هستند»، به نقش اساسی برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های مناسب این ایام اشاره کرد.
 
جهان بخش‌پور آهنگریان با اظهار اینکه شهرستان تنکابن در حال حاضر دارای 215 هیئت عزارداری است که 185 هیئت آن به آقایان و بقیه به خواهران اختصاص دارد با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی باید پرونده‌های ثبت خود را تکمیل کنند، افزود: از همه اعضای هیئت‌های امنا و مسئولان هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم از طریق مراجع ذیربط پیگیر این امر مهم باشند.
 
وی به دستورالعمل سال جاری هیئت‌های مذهبی شهرستان اشاره کرد که از جمله مهم‌ترین بندهای این دستورالعمل 18 ماده‌ای اعلام برنامه‌های هیئت‌ها به ویژه دسته روی‌ها به شورا و عدم تداخل برنامه هیئت‌ها باهم، هماهنگی با نیروهای انتظامی و پایگاه مقاومت محلی، رعایت مسائل اخلاقی و پرهیز از پرداخت به مسائل خرافی و برنامه‌های نامتعارف، اهتمام به فرایض امر معروف و نهی از منکر پیشگیری از ایجاد ترافیک و سرو صدا در مراکز ویژه و محلات، بهره‌گیری از مداحان مورد تایید کانون مداحان شهرستان و برجسته کردن فریضه نماز به ویژه نماز ظهر عاشورا است.
 
مسئول شورای هیئت‌های عزاداری شهرستان تنکابن توجه به کیفیت مراسم، تهیه و ارائه گزارش عملکرد هیئت‌ها را از جمله موارد الزامی اقدامات آنها به شواری هیئت‌های عزاداری شهرستان عنوان کرد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد نیز در این گردهمایی به ایجاد انس و الفت بین اعضای هیئت‌های امنای مساجد و مسئولان هیئت‌های مذهبی و عزاداری و بهره‌گیری از تجربه‌ بزرگان و نیروی جوانان در مراسم‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: هیئت‌ها باید از ترکیبی متشکل از افراد با تجربه و توانمند و همچنین مورد وثوق و معتقد باشند.
 
مهدی خواجه‌وند صالحی با عنوان اینکه بعضی از هیئت‌های مذهبی در بعضی از موارد کم‌کارند و یا همکاری نمی‌کنند، گفت: امام حسین(ع) برای احیای دین قیام کرد پس توجه به مسائل دینی و اعتقادی در ایام محرم از مهم‌ترین موضوع‌ها است به این منظور در این ایام باید از مبلغان به نحو شایسته‌ای برای انتقال مفاهیم عاشورا و قیام اباعبدالله (ع) بهره‌گیری کرد.
 
رئیس اداره‌ تبلیغات اسلامی تنکابن نیز در این گردهمایی با بیان نکاتی در مورد اهمیت امور تبلیغی تصریح کرد: دشمنان اسلام و شیعه در اشکال گوناگون به ایجاد شبهاتی در بحث واقعه کربلا و وارونه جلوه دادن آن تلاش می‌کنند و اگر برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای باشد که این شبهات برطرف نگردند چه کسی پاسخگوی ابهامات و تبعات بعد از آن برای این نسل خواهد بود.
 
نقی محمدنژاد افزود: چگونه خواهیم توانست با این همه هجمه و شبهه افکنی شور و شعور حسینی را به نسل آینده منتقل و آن را ارتقا بخشیم.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تنکابن با تاکید بر هوشیاری و مراقبت در برگزاری مراسم ایام محرم و پرهیز از هرگونه خرافه‌گرایی و اعمال غیرمتعارف افزود: توجه به حفظ شئون مراسم ایام محرم، نظم و انضباط، پیشگیری از اقدامات نامتعارف و خرافی و همچنین توجه به اصل تبلیغ امری الزامی است زیرا باید دید که دشمنان اسلام و شیعه چگونه از این اعمال و برداشت‌های اشتباه برخی از واقعه کربلا علیه اعتقادات ما بهره‌گیری می‌کنند و این مهم توجه ویژه‌ای را می‌طلبد زیرا دغدغه‌ مسئولان در این حوزه بسیار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *