جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

آیت‌الله‌ مکارم: به بسیجیان خالص امتیاز بدهید

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 254505
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: شکل‌گیری بسیج به عنوان یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی، برگرفته از سیره پیامبر اکرم‌(ص)، اهل‌بیت‌(ع) و فرهنگ عاشوراست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،  آیت‌الله مکارم‌شیرازی روز دوشنبه در دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت‌های مثبت بسیج در عرصه‌های مختلف، گفت: برکات بسیج در یک حوزه خاص خلاصه نمی‌شود؛ زیرا این برکات هم شامل نظام اسلامی و هم شامل افرادی که در این نیرو عضویت دارند، می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «دشمنان از بسیج و بسیجی هراس دارند» تاکید کرد: در فضایی که جنگ فرهنگی علیه جوانان ما به راه افتاده و آنان با خطرهای زیادی روبرو هستند، ترویج فرهنگ بسیجی می‌تواند از آلوده شدن نسل جلوگیری کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به تاثیر فرهنگ بسیجی بر خانواده‌ها، گفت: یک بسیجی می‌تواند خانواده، دوست، همکلاسی و محیط خود را با فرهنگ اصیل دینی آشنا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر 20میلیون بسیجی در کشور داشته باشیم جمعیت عظیمی خواهد بود که می‌تواند کشور را در حوزه‌های مختلف به مراتب عالی برساند.

این مرجع تقلید در ادامه به برخی از آسیب‌های تهدید کننده فرهنگ بسیجی اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان برای ایجاد شبهات فکری و فرهنگی در بین بسیجیان، در عرصه مسایل فکری و فرهنگی و ایجاد غرور و درگیری در حوزه مسایل سطحی و مخرب تلاش می‌کنند که باید مراقب این تهدیدها بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: درست است که باید برای حضور افراد در بسیج امتیازاتی را قائل شد، ولی باید شورایی برای آسیب‌شناسی در مجموعه بسیج ایجاد کرد تا هم از آسیب‌ها جلوگیری شود و هم امتیازاتی که به بسیجیان داده می‌شود، ویژه افراد خالص و مخلص باشد، نه افرادی که قصد سوء استفاده دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج همان‌گونه که با فرهنگ قرآن و عاشورا شکل گرفته باید فعال و پویا باشد و برای اسلام کار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *