سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

معرفي 150 برند برتر باشگاه‌هاي جهان

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 254287
بر اساس گزارش سالانه سایت معتبرBrand Finance برند، هیچ‌کدام از باشگاه‌های ایرانی در میان ۱۵۰ برند برتر باشگاه‌های جهان جای ندارد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که از پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران محسوب می‌شوند به ترتیب با ۵/۵ و ۵ امتیاز در جایگاه ۱۷۰ و ۱۷۸ جدول برترین برند‌های باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۲ قرار دارند.
به گزارش جهان به نقل از گل، قرار گرفتن این دو باشگاه پرطرفدار ایرانی در این جایگاه، به این معنی است که در ایران به مسائل برندینگ، که زیر بنای اصلی توسعه اقتصادی باشگاه‌های فوتبال است توجه كمي مي‌شود.

این موقعیت باشگاه‌های ایرانی در حالی است که باشگاه الاهلی عربستان در جایگاه هشتادم جهان قرار گرفته، در حالی که پتانسیل‌های اقتصادی و توسعه برند در میان باشگاه‌های ایرانی بیشتر است.
 
 
در این میان باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر انگلستان با توجه ویژه به مسائل برندینگ و اقتصادی، ارزش نشان تجاری خود را حفظ کرده‌اند این در حالی است که اکثر باشگاه‌های انگلیسی نتایج مناسبی در اروپا کسب نکرده‌اند که این مساله قدرت بالای برنامه‌های تدوین شده انگلیسی‌ها برای حفظ ارزش برند‌شان را نمایان می‌سازد.

چیزی که امروزه به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از با ارزش‌ترین و با اهمیت ترین دارایی‌های هر باشگاه فوتبال و هر نهاد اقتصادی است. قرار گرفتن باشگاه بایرن مونیخ در رتبه دوم برترین نشان تجاری باشگاه‌های جهان، خبر از ثبات در برنامه‌های اقتصادی این باشگاه آلمانی دارد و همچنین صعود 2 پله‌ای باشگاه شالکه 04 مهر تایید دیگری بر ثبات اقتصادی در فوتبال آلمان است.

از دلایل سقوط یک پله‌ای باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا نسبت به سال گذشته، می‌توان به عدم نتیجه‌گیری مناسب این دو باشگاه اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد که برخلاف باشگاه‌های انگلیس تاثیر بسزایی در ارزش برند این دو باشگاه داشته است. حضور میلان از ایتالیا در این جدول ده گانه مشخص‌کننده وضعیت نابسامان اقتصادی باشگاه‌های این کشور است.

در این گزارش به 10 برند برتر لیگ‌های اروپایی نیز اشاره شده است که لیست آن به مطابق جدول كارشده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *