يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

سبد غذایی مطلوب ایرانی‌ها برای 14 گروه

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 253670
معاون بهداشتی وزیر بهداشت از تصویب سبد غذایی مطلوب ایرانیان خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت مکلف شد سبد غذایی مطلوب ایرانیان را تدوین کند.
 
وی افزود: به دنبال این تکلیف قانونی، اکنون سبد غذایی مطلوب ایرانی‌ها بر اساس الگوهای مصرف غذایی تدوین شده و مشخص شده که هر ایرانی به چه میزان باید از هر گروه غذایی مصرف کند.
 
معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت برخورداری از اقلام مختلف غذایی در گروه‌های مختلف سنی، گفت: سبد غذایی مطلوب ایرانیان برای 14 گروه سنی و جنسی مختلف برنامه‌ریزی شده است. به این ترتیب سبد غذایی مناسب برای زنان و مردان در هر گروه سنی مشخص شده است.
 
وی گفت: در تدوین سبد غذایی مطلوب ایرانیان برای گروه‌های پرخطر شامل زنان باردار، کهنسالان و غیره نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.
 
مصداقی‌نیا در پایان گفت: به منظور اجرایی شدن سبد غذایی مطلوب ایرانیان و این که این سبد به دست مردم برسد؛ لازم است وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری همکاری‌های لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *