شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

میزان مشارکت در آمریکا کمتر از ۵۰ درصد

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 253628
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد با شمارش تقریبا تمامی صندوق‌های رای، میزان مشارکت در انتخابات آمریکا اندکی کمتر از ۵۰ درصد بوده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: درحالی که شمارش ۹۷ درصد صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسیده است آمارها نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم آمریکا کمتر از ۵۰ درصد بوده است. 

از مجموع واجدین شرایط، ۱۱۸ میلیون نفر رای خود را به صندوق ها انداختند که نسبت به انتخابات سال ۲۰۰۸ که ۱۳۱ میلیون نفر مشارکت داشتند، ۹ درصد کمتر بوده است.

گانز کورتیس مدیر مرکز مطالعات انتخابات آمریکا گفت: از نظر تعداد و وسعت، مشارکت مردم چشمگیر نبود و تعداد رای دهندگان در اغلب ایالت‌ها حتی کمتر از انتخابات سال ۲۰۰۴ بود. 

وی تصریح کرد که به دلیل نوع مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۲ بسیاری از رای دهندگان احساس منفعلانه ای نسبت به انتخابات داشتند.

براساس آمارها، در ایالت مریلند میزان مشارکت نسبت به سال ۲۰۰۸، هفت درصد کمتر و در پنسیلوانیا و کارولینای جنوبی حتی از این هم کمتر بود.

آمارهای کمیسیون انتخابات فدرال بعد از شمارش ۹۷ درصد آرا نشان می‌دهد که ۱۱۸ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

این درحالی است که دانشگاه جورج ماسون آمریکا تخمین زده بود که حداقل ۶۰ درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ شرکت کنند. 

در ایالت کالیفرنیا میزان مشارکت ۱۵ درصد کمتر از سال ۲۰۰۸ بوده است. در ایالت نیوجرسی هم مردم ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۰۸ رای خود را به صندوق های رای انداختند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *