يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

"اقدام زورگویانه علیه ایران را نمی پذیریم"

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 253340
دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه بر حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مدودیف گفت: روسیه بر این باور است که همه کشورهای جهان از جمله ایران حق استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف غیرنظامی را دارند.

وی افزود: در همین حال باید کنترل بین المللی بر این گونه فعالیت ها اعمال شود.

نخست وزیر روسیه با تاکید بر اهمیت ادامه مذاکرات هسته ای با ایران خاطر نشان کرد: ادامه گفت و گوها در باره مساله هسته ای ایران حائز اهمیت است.

مدودیف همچنین بر لزوم آغاز مذاکرات شش جانبه برای حل مسایل هسته ای شبه جزیره کره تاکید کرد.

روسیه بارها از برنامه هسته ای ایران دفاع کرده و خواستار تامین حقوق ایران بر اساس پیمان ان.پی.تی در اجرای برنامه هسته ای صلح آمیز این کشور شده است.

والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) نیز به تازگی بر حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید و اعلام کرد: انکار حق دسترسی تهران به انرژی صلح آمیز هسته ای غیر قابل قبول است.

ماتویینکو خاطر نشان کرد: برای حل و فصل اوضاع پیرامون مساله ایران و از سرگیری روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تلاش های گسترده ای صورت می گیرد.

وی یادآور شد: اقداماتی برای کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای ایران از جمله غنی سازی اورانیوم در این کشور انجام می گیرد.

رییس شورای فدراسیون روسیه تاکید کرد: حل و فصل مساله هسته ای ایران فقط باید از راه های سیاسی و دیپلماتیک انجام گیرد و بکارگیری زور در این زمینه عواقب غیر قابل پیش بینی برای منطقه در پیش خواهد داشت.

رییس شورای فدراسیون در ادامه سخنان خود به روند مثبت مذاکرات برای از سرگیری گفت و گو ها میان ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد.

مقام پارلمانی روسیه بر لزوم گفت و گو و مذاکره جامعه جهانی با ایران در چارچوب حقوق بین المللی و لحاظ کردن اصول مسلم سازمان ملل تاکید کرد و گفت: مسکو هر گونه زورگویی و مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله ایران را قویا رد می کند.

ماتویینکو تاکید کرد هرگونه اقدام زورگویانه نسبت به ایران را نمی پذیریم و بر این باوریم که مسایل این کشور جز رویکردهای سیاسی راه حل دیگری ندارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *