جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

گرانی کاغذ تاثیری بر مفاتیح‌ الحیات نداشته

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 253287
مدیر نشر «اسراء» از تجدید چاپ کتاب «مفاتیح‌الحیات» برای شصت و چهارمین بار پس از گذشت 8 ماه از انتشار خبر داد و گفت: این اثر با توجه به نوسانات قیمت کاغذ با همان قیمت قبلی روانه بازار نشر می‌شود.
به گزارش جهان، مصطفی امرائی، مدیر مرکز بین‌المللی نشر «اسراء» در گفت‌وگو با فارس، درباره کتاب «مفاتیح ‌الحیات»، بیان داشت: به زودی چاپ شصت و دو تا شصت چهار کتاب «مفاتیح الحیات» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.
 
وی اضافه کرد: کتاب «مفاتیح الحیات» از اردیبهشت امسال با قیمت 14500 تومان به مخاطبان ارائه ‌شد که با توجه به نوسانات قیمت کاغذ این هزینه تغییر نکرده یعنی علی رغم مشکلاتی که نشر «اسرا» برای تهیه مواد اولیه نظیر کاغذ داشت اما همچنان این اثر با قیمت قبلی توزیع می‌شود.
 
امرائی با بیان اینکه این اثر در 5 هزار نسخه تجدید چاپ می‌شود، ادامه داد: انتشارات «اسراء» برای تهیه و انتشار کتاب «مفاتیح الحیات» کاغذ مورد نیاز خود را از کاغذفروشان کلان کشور و اخیراً از یک شرکت اتریشی تهیه می‌کند.
 
بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله جوادی آملی این اثر را در 5 بخش بیان کردند که بخش اول به «تعاملات انسان با خود» که درباره تکبر، تدبر، یادگیری و دانش اندوزی است، همچنین بخش دوم این کتاب به «یادگیری و دانش اندوزی» اختصاص دارد که این مرجع عالیقدر در این بخش به اهمیت دانش اندوزی، یادگیری علوم مورد نیاز، آداب تعلیم و تعلم و برخی از علوم مورد نیاز پرداخته است.
 
فصل سوم کتاب «مفاتیح‌الحیات» به «کار و تلاش» مربوط می‌شود که در این بخش اهمیت کار و تلاش، کارگری انبیاء و امامان، سحرخیزی و کار و مدیریت در کار بیان شده است. فصل چهارم به «حفظ تن و حرمت اضرار به نفس» اختصاص دارد که اهمیت حفظ جان و سلامت، عوامل سلامت، پرهیز از آسیب رساندن به بدن، پیشگیری از بیماری‌ها، برخی از شیوه‌های درمان و پرهیز از درمان با حرام از بخش‌های این فصل به شمار می‌رود.
 
بخش دوم کتاب «مفاتیح الحیات» به «تعامل انسان با همنوعان» بخش سوم به «تعامل مردم و نظام اسلامی»، بخش چهارم به «تعامل انسان با حیوان» و بخش پایانی به «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» اختصاص داشته که در بخش پایانی نکاتی درباره آب و هوا و خاک حاصلخیز، درختکاری و جنگل‌ها، فضای سبز و مراتع و باد و باران نیز بیان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *