دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

کشف یک گونه جدید ماردریایی درموزه+عکس

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 252350
یک گونه جدید مار دریایی این بار نه در آب های اقیانوسی بلکه در یک ظرف شیشه ای پر از فرمالین در موزه ای در شهر کپنهاگ دانمارک کشف شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محققان آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای دانمارک در حال بررسی شیشه های پر از فرمالین مارها بودند که دو مار دریایی را یافتند که تاریخ جمع آوری آنها به دهه 1800 باز می گشت.
 
جان المبرگ از دانشگاه کریستیانتاد سوئد گفت: اما این دو مار ظاهر متفاوتی داشتند و به نظر نمی رسید به یک گروه واحد از مارها تعلق داشته باشند.
 
به گفته وی از اینجا بود که کار تحقیقات آغاز شد. پس از مقایسه مارهای دریایی با دیگر گونه های مشابه در دیگر موزه های اروپا، آشکار شد که این مار یک گونه متفاوت و مجزا است.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000252/nf00252350-1.jpg
 
این گونه تازه کشف شده مار دریایی موزاییکی که به خاطر الگوی پوستی غیرمعمولش به این نام خوانده شده است، در یکی از محیط های در معرض خطر نابودی جهان یعنی صخره های مرجانی حاره ای در اطراف شمال استرالیا و جنوب گینه نو زندگی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *