دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

افشای دیدارحریری و بندر برای ناآرامی درلبنان

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 251668
هفته نامه المنار از دیدار سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان با بندر بن سلطان دبیر شورای امنیت ملی عربستان در شهر ریاض خبر داد و نوشت که بندر بن سلطان عملیات ترور در لبنان را با اسرائیل هماهنگ می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفته نامه المنار چاپ فلسطین در گزارشی به پشت پرده دیدار حریری با مسئولان سعودی و محتوای این دیدار پرداخت و نوشت: شهر جده عربستان شاهد دیداری بود که در آن اوضاع لبنان و راههای تشدید تنش در این کشور از طریق عملیات انفجاری و ترور بدست هسته‌های تروریستی تندروی مورد حمایت رژیم آل سعود بررسی شد.
 
هفته نامه المنار افزود: این دیدار چند روز بعد از ترور وسام الحسن رئیس شاخه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان صورت گرفت. این وضعیت درسایه ناآرامی‌های کنونی منطقه با نقشه آمریکا و اسرائیل و اهرم های اجرایی آنها یعنی عربستان و قطر و شاخه های تروریستی منامه و ریاض در لبنان است.
 
منابع بسیار آگاه به هفته نامه المنار گفتند: دیدار جده به ریاست سعد حریری به عنوان ابراز دست عربستان به منظور برهم زدن اوضاع لبنان، گسترش تروریسم و حمایت از آن در سوریه با هماهنگی و مشارکت و همکاری طرف های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.
 
به گفته این منابع، در این دیدار راههای انفجار اوضاع در لبنان و ورود به مرحله جدیدی از خونریزی و شعله‌ور کردن فتنه خونین مذهبی در راستای خدمت به منافع آمریکا و اسرائیل و پشتیبانی از تل آویو در زمینه آمادگی‌های آن برای ضربه زدن به مقاومت در لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
این منابع افزودند: اما موضوع خطرناکتر در این دیدار، مشارکت بندر بن سلطان دبیر شورای امنیت ملی عربستان بود که این افراد را به مقر دستگاه اطلاعات عربستان در شهر ریاض فراخواند و دستورات کتبی را به آنها برای فعالیت با همه ابزارها به منظور تداوم عملیات ترور و آغاز مرحله‌ای از انفجارها برای به راه انداختن شعله هرج و مرج داد تا از این طریق راه برای عملیات نظامی گسترده اسرائیل علیه حزب الله باز شود.
 
این منابع گفتند: بندر بن سلطان پیش از دیدار با حریری و دار و دسته‌هایش با ژنرال دیوید پترائوس رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ملاقات کرد و بندر بن سلطان از حریری خواست تا با سرکردگان تروریست تکفیری که تحت امر وی کار می کنند و در لبنان حضور دارند، هماهنگی کند.
 
این منابع در گفت‌وگو با هفته نامه المنار افزودند: بندر بن سلطان عملیات ترور و انفجار در لبنان را با اسرائیل هماهنگ می کند و محرمانه هر از چند گاهی به تل آویو رفت و آمد دارد و بر پادگان های تروریستی در اراضی نجد و حجاز نظارت دارد که آنها را کارشناسان آموزشی خارجی اعم از اسرائیل و اروپا و آمریکا اداره می کنند و ماموریت آنها آموزش مزدوران برای اقدامات تروریستی است و بندر بن سلطان همچنین یک پایگاه سری در شرق ریاض دارد که در آن مفتی‌ها و روانشناسان و کارشناسان مواد منفجره تروریست‌ها را آماده و به منطقه اعزام می کنند.
 
پیش از این نیز روزنامه کویتی الرای به نقل از منابع آمریکایی از توافق سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی درباره سرنگونی دولت نجیب میقاتی و تشکیل دولت مورد نظرشان در لبنان خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *