يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بهترين ماده براي پيشگيري از فشارخون

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 249822
محققان در تحقيقات علمي تازه خود دريافتند كه ماست بهترين ماده براي پيشگيري از ابتلا به فشارخون است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، تحقيقات گروهي از محققان آمريكايي نشان داد: مصرف منظم ماست و وارد كردن آن در برنامه غذايي روزانه تا حد زيادي احتمال ابتلا به فشارخون را كاهش مي دهد.

اين تحقيقات حاكي است: افزودن ماست به رژيم غذايي و مصرف طولاني مدت آن به كاهش فشارخون انقباضي «Systolic blood pressure» كمك مي كند.
نتايج اين تحقيقات به كنفرانس علمي ويژه بيماري فشارخون كه جمعيت قلب آمريكا در ماه جاري برگزار كرد، ارائه شد.

اين تحقيقات در مدت 15 سال از حدود 2000 فرد داوطلب انجام شد كه در آغاز تحقيقات دچار فشارخون بالاي مزمن نبودند.
اين افراد فرم هاي وضع سلامتي خود را به طور ميانگين هر چهار سال يك بار پر كردند.

اين شركت كنندگان در طول تحقيقات يك پياله كوچك ماست كم چرب را هر سه روز يك بار مصرف كردند.

نتايج اين تحقيقات نشان داد كه فشارخون انقباضي اين افراد بيشتر از كساني كه هرگز ماست مصرف نكردند، كاهش يافت.

زيادي فشارخون، پرفشاري خون يا فشارخون بالا عارضه اي است كه در آن فشارخون به طور مزمن بالاتر از حد طبيعي است. در گذشته به آن پرفشاري شرياني (arterial hypertension) گفته مي شد.

طبق تعريف، فشارخون بالا به افزايش فشارخون سيستولي به بالاتر يا مساوي 140 ميليمتر جيوه، فشارخون دياستولي به بالاتر يا مساوي 90 ميليمتر جيوه و يا يكي از هر دو اطلاق مي شود.
بسياري از افراد كه به فشارخون بالا مبتلا هستند، علامتي نداشته و احساس بيماري ندارند.

15درصد افراد مسن داراي فشارخون هستند و خودشان خبر ندارند؛ مگر آنكه فشارخون به طور ناگهاني خيلي بالا برود. به اين ترتيب تنها راه تشخيص فشارخون بالا، اندازه گيري ميزان آن است.
روغن كنجد و سبوس برنج از فشارخون پيشگيري مي كنند

پژوهشگران ژاپني در تحقيقات خود دريافتند كه تركيب روغن كند و سبوس برنج از ابتلا به فشارخون پيشگيري مي كند.

يك گروه از پژوهشگران آمريكايي دريافتند كه شيوه پخت و پز سالم و كمك گرفتن از عناصر و چربي هاي سالم غيراشباع شده يكي از جديدترين اهرم ها براي مقابله با ابتلا به بيماري هاي مزمن است.

اين گروه از محققان دريافتند؛ پخت و پز با تركيبي از روغن كنجد و سبوس برنج به ميزان محسوسي به كاهش فشارخون كمك مي كند.

اين محققان در جريان تحقيقات خود به طور تصادفي نمونه برداري كردند و دريافتند: افرادي كه حدود 40 گرم از تركيب روغن كنجد و سبوس برنج را به طور روزانه رژيم غذايي خود مي افزايند- در مقايسه با افرادي كه به طور منظم فقط داروهاي كاهش فشار را مصرف مي كنند- از كاهش ميانگين فشارخون بالا بهره مي برند.

اين تحقيقات نشان داد: افرادي كه موفق شدند تركيبي از پخت و پز با اين روغن سالم و مصرف منظم داروهاي كاهش فشارخون را انجام دهند؛ از شانس بيشتري به ميزان دو برابر براي كاهش ميانگين فشارخون بالا برخوردار بودند.

توت فرنگي فشارخون را پايين مي آورد

محققان آمريكايي براساس تحقيقات خود دريافتند كه مصرف منظم توت فرنگي فشارخون را در افراد پايين مي آورد.

محققان جمعيت قلب آمريكا در تحقيقات خود به نتايج جديد و قابل توجه اي درباره آب توت فرنگي و نقش آن در برخورداري انسان از سلامت بهتر دست يافتند.

اين تحقيقات اشاره كرد: مصرف آب توت فرنگي به طور منظم كاهش دهنده كالري است و فشارخون انسان هاي بالغ را در سطح ميانگين طبيعي نگه مي دارد و فشارخون را كاهش داده و احتمال ابتلاي انسان به افزايش فشارخون مزمن را كم مي كند.

اين نتايج به كنفرانس علمي جمعيت قلب آمريكا در 20 سپتامبر جاري كه به بحث و بررسي درباره تحقيقات انجام شده درخصوص افزايش فشارخون مزمن در سال 2012 ميلادي اختصاص داشت، ارائه شد.
تحقيقات جديد هشت هفته طول كشيد و محققان در طول اين مدت مقادير متوسطي آب توت فرنگي را به طور روزانه به شركت كنندگان در اين تحقيقات دادند.

محققان گفتند: موثر بودن آب توت فرنگي در كاهش فشارخون چه بسا به خاطر اين است كه توت فرنگي حاوي مقادير بسيار زيادي آنتي اكسيدان است كه نقش خود را در كاهش فشارخون ثابت كرده است.

تحقيقات پزشكي در آمريكا همچنين نشان داده است كه مصرف توت فرنگي مي تواند از ابتلا به بيماري هاي قلبي و ديابت پيشگيري كند.

در اين تحقيقات آمده است: توت فرنگي پروتئين موسوم به «ان.آر.اف2» را فعال مي كند كه اين پروتئين تأثير آنتي اكسيدان ها را تقويت و در نتيجه مكانيزم دفاعي بدن را در برابر بيمارها را افزايش مي دهد.

توت فرنگي به علت داشتن آهن و ويتامين C در خونسازي بدن مؤثر است و به دليل دارا بودن مقادير كافي كلسيم و فسفر، در رشد و نمو كودكان و نوجوانان، استحكام دندان ها و ترميم شكستگي استخوان ها بسيار مؤثر است.

توت فرنگي منبع غني از فيبر، ويتامين C، پتاسيم و آنتي اكسيدان ها است و خطر ابتلا به انواع سرطان را كاهش مي دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *