جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

گپی خواندنی با "برزی" خانه اجاره ای

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب: 249550
بدون شك عباس جمشيدي با سريال «روزگار خوش حبيب آقا» به يك چهره شناخته شده تلويزيوني تبديل شد. بعد از آن سريال بود كه رفته رفته توانست حضور خود را در آثار تلويزيون و چند فيلم سينمايي تثبيت كند. او بعد از تجربه حضور در چندين سريال روتين و پربيننده، اين بار با نقش برزي در سريال شاهد احمدلو ايفاي نقش مي‌كند. نقشي كه به گفته خودش از لحاظ سني بسيار بالاتر از او قرار دارد و تجربه اي جديد محسوب مي‌شود.
به گزارش جهان به نقل از  باشگاه خبرنگاران، عباس جمشیدی بعد از تجربه حضور در چندين سريال روتين و پربيننده، اين بار با نقش برزي در سريال شاهد احمدلو ايفاي نقش مي‌كند. نقشي كه به گفته خودش از لحاظ سني بسيار بالاتر از او قرار دارد و تجربه اي جديد محسوب مي‌شود. این شما و این گفتگویی خواندنی بانی فیلم با این بازیگر توانای تئاتر و تلوزیون.
 
در ابتدا از نحوه حضورتان در سريال جديد شاهد احمدلو صحبت كنيد.
 

- من پيش از اين نيز با شاهد احمدلو كار كرده بودم و شناخت كاملي نسبت به او داشتم. زماني كه پيشنهاد حضور در سري جديد اين سريال مطرح شد، قرار بود در كار ديگري حضور داشته باشم كه در نهايت آن كار را رد كردم و در اين مجموعه حضور يافتم. در واقع در حين اين سريال نيز پيشنهادهاي ديگري مطرح شد كه با توجه به حجم كار تمامي آنها را رد كردم.
 
در ابتدا فيلمنامه اي كه به شما پيشنهاد شد، قرار بود نقش برزي را ايفا كنيد؟
 
- بله، برزي كاراكتري است كه با تمام نقش هايي كه تاكنون ايفا كرده ام تفاوت بسياري دارد. كاراكتر مقداري از سن من بزرگتر است. رندي هاي خاص خودش را دارد و يك سياستمدار عجيب و غريب است. با اين حال فكر مي كنم اين شخصيت را طوري ايفا كرده ام كه براي مخاطب مقداري باورپذير شده است... .
 
كه در واقع نسبت به شخصيتي كه در سريال «سه دونگ سه دونگ» ايفاگر آن بوديد، محوري تر است و حرف هاي بسياري براي گفتن دارد...
 
- البته در «سه دونگ سه دونگ» نيز شخصيتي كه ايفا كردم، در داستان به عنوان يكي از اعضاي خانواده به شمار مي رفت و در حاشيه قرار نداشت. در آنجا فيلمنامه بيشتر حول محور زن و شوهر داستان (گرجستاني و گلچين) بود، ولي من نيز به همراه دو برادر ديگر در پيشبرد داستان نقش مهمي داشتيم. با اين حال شخصيت برزي احتياج به همفكري زيادي داشت و تا قبل از آغاز تصويربرداري مشورت هاي بسياري با نويسندگان و شخص احمدلو داشتم. البته اين نكته را نيز بايد اشاره كنم در تمامي پروژه ها نقشي كه به من پيشنهاد مي شود براي آن بسيار انرژي مي‌گذارم تا مخاطب نيز با آن ارتباط برقرار كند.
 
در اين سريال شما ايفاگر شخصيتي هستيد كه رندي هاي خاص خودش را دارد و در جامعه فعلي نيز به اين دسته از افراد انسان‌هاي سوءاستفاده‌گر و همه چيزدان مي‌گويند؛ حال آنكه هيچ چيزي نمي‌دانند! علاوه بر تعريفي كه از شخصيت برزي در فيلمنامه داده شده است، شما نيز براي نشان دادن چنين خصوصياتي چه چيزهايي را به نقش اضافه كرديد تا مخاطب بتواند با طرز فكر اين شخصيت آشنا شود؟
 
- شخصيت برزي همانطور كه در فيلمنامه تعريف شده بود خصوصيات يك انسان مكار و البته بامزه را داشت. تمامي ديالوگ هايي كه در فيلمنامه براي اين كاراكتر در نظر گرفته شده شخصيت برزي را براي مخاطب به طور كامل معرفي كرده است.
 
البته تكيه كلام «مي دونم، مي دونم» كه من براي آن در نظر گرفتم نيز در حين تصويربرداري با استقبال شاهد احمدلو مواجه شد. اين عبارت بعد از گفتن ديالوگ هاي فرد مقابل برزي بيان مي شود و به نوعي نشان دهنده اين است كه او پيش از اين از همه چيز خبر داشته و به قول معروف خودش هفت خط روزگار است! من دوستي صميمي دارم كه در واقع برخي خصوصيات فردي او با برزي شباهت دارد و جالب آنكه عبارت «مي دونم مي دونم» را نيز از صحبت هاي عاميانه او در اين سريال استفاده كرده ام.
 
به عنوان يكي از بازيگران محوري اين مجموعه، فكر مي كنيد «خانه اجاره اي» تاكنون توانسته در جذب مخاطب موفق عمل كند؟
 
- مشكلي كه «خانه اجاره اي» از همان روزهاي اول با آن دست و پنجه نرم مي كرد، نداشتن يك قصه واحد براي بيان داستان است. به عنوان مثال ما اگر مثل تمامي سريال هاي نود شبي يك خط اصلي داستان را پيش مي گرفتيم و ساختاري اپيزوديك نداشتيم، بسيار موفق تر عمل مي كرديم. شما ببينيد بعد از قسمت هاي 20 و 21 مجموعه كه سريال داراي يك داستان مجزا و اصلي شد بازخوردها نيز از كار بهتر بوده است و مردم نيز بيشتر از آن استقبال كرده اند.
 
البته اين نكته را نيز بايد در نظر داشته باشيد كه «خانه اجاره‌اي» از ابتدا به هيچ وجه پخش منظمي نداشته و در صورت روايت داستان يك خطي، مخاطب بسياري از قسمت‌ها را از دست مي داد.
 
- با نظر شما موافقم. با اين حال معتقدم اگر تمامي گروه شبانه روز براي جلب رضايت مخاطب تلاش مي كنند، پس بايد شبكه نيز در پخش آن سنگ تمام بگذارد. بله «خانه اجاره اي» به هيچ وجه پخش منظمي ندارد كه البته اين امر ديگر به گروه توليد ارتباطي نداشته و قطعاً يكي از دلايل ديگري كه اين سريال كمتر ديده شد مي تواند همين باشد. هر چند هنوز عقيده دارم نويسندگاني كه در قسمت هاي ابتدايي در كنار امير برادران مشغول نگارش بودند نتوانستند از پس كار برآيند و امير برادران (سرپرست نويسندگان) نيز در كنار تمام مشغله هايي كه داشت، نمي توانست روي فيلمنامه تمركز داشته باشد و يك تنه اوضاع را سر و سامان دهد.
 
البته پخش سريال شما از هفته جاري وضعيت بغرنج تري پيدا كرده و به ساعت 17 و بدون تكرار مجدد موكول شده است...
 
- بله از طريق دوستان متوجه اين موضوع شده ام و بابت آن نيز بسيار ناراحتم. شايد تا قبل از اين اتفاق به روند رو به رشدي كه مجموعه پيدا كرده بود، اميدوار شده بودم، ولي با اين وضع پخش ديگر اميدي به جذب مخاطب نبايد داشت.
 
تا كي در اين پروژه حضور داريد؟
 
- فكر مي كنم طي يكي –دو هفته آينده بازي ام در اين سريال به پايان برسد.
 
بعد از اين سريال در كاري حضور خواهيد داشت؟
 
- بله قرار است يك فيلم سينمايي با مهدي گلستانه كار كنيم و حضورم از هم اكنون قطعي شده است.
 
و كار آماده پخش؟

 
- در طول پخش «خانه اجاره اي» سريال «بيدار باش» را نيز در حال پخش داشتم و چند تله‌فيلم ديگر نيز از من به تازگي روي آنتن رفته است.
 
در پايان صحبتي اگر باقي مانده ؟
 
- جا دارد از تمامي بازيگران و عوامل «خانه اجاره اي» تشكر ويژه اي داشته باشم. گروه توليد اين سريال در سر صحنه بسيار صميمي هستند و فضايي دوستانه در پشت صحنه مجموعه حاكم است. در پايان اميدوارم قسمت هاي انتهايي كار كه توسط نويسندگان جديد پروژه به نگارش درآمده بتواند نظر منتقدان و البته مردم را جلب كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *