جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اوباما 281 - رامنی 191

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 248839
تازه ترین ارزیابی های کلی مبارزات انتخاباتی در آمریکا نشان می دهد که باراک اوباما در شرایط کنونی می تواند 11 کارت (الکترال) بیشتر از شرط الزامی کسب حداقل 270 کارت انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 16 آبان این کشور در اختیار بگیرد و رقیب خود را حذف کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، هرچند تازه ترین نظر سنجی ها نشان می دهد که میت رامنی نامزد جمهوریخواه اوباما پس از مناظره انتخاباتی چهارشنبه گذشته از رقیب خود پیشی گرفته است، اما هنوز ارزیابی های شانس رییس جمهوری کنونی را برای ماندن در کاخ سفید بیشتر می داند.

براساس نظام انتخاباتی آمریکا، هر ایالت به تعداد نمایندگان خود در مجلس نمایندگان 435 عضوی و 100 سناتور همراه سه سناتور ویژه واشنگتن به عنوان سهمیه پایتخت، کارت انتخاباتی دارد که نامزدها برای راه یابی به کاخ سفید باید در انتخابات با پیروزی در ایالت های مختلف، حداقل 270 عدد از 536 الکترال را کسب کنند.

در این نظام رای گیری فرد پیروز در هر ایالت، کارت های الکترال ایالتی را در اختیار می گیرد.

از دیگر سو، نظرسنجی بین بینندگان مناطره چهارشنبه گذشته دو نامزد ریاست جمهوری، از پیشی گرفتن چهار درصدی رامنی از اوباما حکایت دارد.

این نظرسنجی که توسط مرکز پژوهشی ˈپیوˈ (PEW) بین چهارم تا هفتم اکتبر (13الی 16مهرماه) انجام شده است، نشان می دهد که نامزد جمهوریخواه توانسته 49 درصد نظر مخاطبان را در مقابل 45 درصد آرای اوباما به خود اختصاص دهد.

همچنین در یک نظرسنجی جدید که از سوی موسسه ˈگالوپˈ بین چهارم تا ششم اکتبر (13 الی15مهرماه) صورت گرفت، هردو نامزد 47 درصد جایگاه مردمی دارند.

سی ان ان در ادامه گزارش خود ادامه داده است: رامنی در نظر دارد در ادامه رقابت های انتخاباتی این بار سیاست های خارجی اوباما را هدف قرار دهد.

در این گزارش آمده است رامنی در تازه ترین اظهارات خود، سیاست های خارجی اوباما را ضعیف و خطرناک توصیف و اعلام کرده که خاورمیانه کنونی درمقایسه با قبل به مراتب بیشتر نا امن و خطرآفرین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *