دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

سفارت کانادا انجمن اسلامی را تهدید می‌کرد!

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 245969
وی افزود: پیروزی حزب جدایی طلبان و استقلال طلبان در کبک برای حاکم مرکزی زنگ خطری جدی بود که نیاز داشت تا این خبر در میان اخبار تعطیلی سفارت دولت برده ای کانادا مفقود شود، از این رو دقیقا همزمان با تکمیل رشته های پیاپی شکستهای سیاسی دولت مرکزی، خبر تعطیلی سفارت کانادا در تهران اعلام می شود.
به گزارش جهان، سمانه بیگ علیزاده دبیر تشکیلات بین المللی انجمن های اسلامی دانشجویی کانادا و عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا در گفتگو با رجانیوز، تعطیلی سفارت کانادا در تهران را فاقد دلایل حقوقی و عرف دیپلماتیک خواند و تصریح کرد: شکست های سیاسی پیاپی دولت دست نشانده حاکم در کانادا موجب شده تا نخست وزیر این کشور بیش از پیش به فکر سر پوش گذاشتن بر این ناکامی ها باشد، از این رو بهترین سرپوش برای او تعطیلی سفارتش به بهانه های هیچ در تهران بوده است.

این دانشجوی دکتری حقوق بین الملل بیانیه سیاسی وزارت خارجه و نخست وزیری کانادا را فاقد استدلالات حقوقی بر شمرد و گفت: متن سخفیف و عاری از مستدلات حقوقی آنقدر ضعیف بود که در این چند روز روشنفکران و رسانه های کانادایی از ان به عنوان جوک سیاسی هارپر یاد می کنند.
 
سمانه بیک علیزاده افزود: شخصیت طنز هارپر با این بازی سیاسی کامل شد و انچه روزنامه های کانادایی و بویژه روزنامه های کبک در این روزها ترسیم کردند، چیزی جز این نیست.
 
دبیر روابط بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا به تجمعات سیاسی و صنفی دانشجویان در کانادا و بویژه در کبک و مونترال اشاره کرد و گفت: کانادا سخن از مصونیت دیپلماتیک می‌زند و این در حالی است که طی همین ده ماه گذشته همین دولت شدیدترین سرکوبها و دستگیری ها را در میان دانشجویان در مونترال اجاره کرده و هرگز کوچکترین تقیدی به حقوق بشر و الزامات حقوق و آزادی های فردی نداشته است.
 
وی افزود : در انظار عمومی کانادا به مثابه بهشت و یا مدینه فاضله حقوق بشر تبلیغ می شود، این در حالیست که واقعیت اینجا چیزی متفاوت از این القائات پوچ است. زندانهای مخوف، نداشتن حق دسترسی به وکیل، تجسس در حریم خصوصی اشخاص، نقض حقوق شهروندی، نقض حقوق آزادیهای برابر سیاسی و دهها از این دست نقض حقوق بشر با هزاران برگ سند موجود است که این اتحادیه به تناوب در صدد باز نشر آن بر خواهد امد.
 
وی خاطر نشان ساخت: دوست صمیمی بنده در دانشگاه مک مستر شهر هامیلتون از اینکه بخواهد با من تلفنی در مورد برنامه های انجمن صحبت کند وحشت دارد، در حالی که تشکل ما دارای مجوز رسمی در کاناداست، اما رفتار وحشیانه پلیس این خوف را برای آنها پدید آورده است.
 
خانم بیک علیزاده گفت: این چه حقوق بشری است که حتی حریم خصوصی افراد و تشکلهای دارای مجوز رعایت نمی شود؟ اینها تضادهای رفتاری است که متاسفانه در غرب شاهدیم و کمتر کسی به این واقعیات آشکار توجه دارد.
 
دبیر کل تشکل های اسلامی دانشجویی کانادا، تعطیلی سفارت این کشور در تهران را دارای برکات فراوان دانست و گفت: معتقدم هر کدام از برده های روباه پیر در تهران بساط جاسوسی خود را جمع کنند فضای امن‌تری خواهیم داشت. 
 
وی افزود: از جمله مزاحمت های سفارت کانادا در تهران ارتباط با دانشجویان و خانواده های انجمن اسلامی در تهران بود که بارها خانواده های آنان در تهران مورد تهدید قرار می گرفتند تا اعضای انجمن از کارها وبرنامه های خود منصرف شوند. آیا این معنای اقدام دیپلماتیک در کشور میزبان است؟
 
وی خاطر نشان ساخت: در این زمینه نوارهای مصاحبه های خانواده های دانشجویان در تهران با دیپلماتهای سفارت این کشور موجود است که طی آن دیپلماتها به زبان تهدید با مادران دانشجویان صحبت کرده و خواستار جلوگیری فرزندانسان از فعالیتهای اسلامی شده اند.
 
خانم بیک علیزاده تصریح کرد: کدام کنوانسیون بین المللی این حق را به دیپلماتهای کشورها می دهد که این رفتار کریه را داشته باشند.
 
عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان امریکا و کانادا گفت: تا زمانی که دفتر کار نتانیاهو این جلاد کودک کش رژیم منحوس و غاصب اسرائیل با دفتر کار هارپر در اتاوا یکی باشد چیزی جز این انتظار نداریم. این ها را به حساب خوش خدمتی هارپر به ملکه و ارباش می دانیم و لزومی به بیانیه های طنز سیاسی آنها نیست.
 
وی گفت: دولت امریکا هم منتظر اقدامات ماه سپتامبر دولت کانادا در همراهی با آمریکا در سازمان ملل است، اما به اعتقاد کارشناسان سیلسی آمریکا و کانادا، همه اینها شویی سیاسی است که خودشان هم  اعتراف می کنند مواجهه دو سوم با حدا اکثر یک سوم امر سختی نیست.
 
خانم بیک علیزاداه تصریح کرد: جنبش 99 درصد در 17 سپتامبر در آمریکا و کانادا و سراسر اروپا نشان خواهد داد که وزن کدام قدرت از نظر سیاسی در آمریکا و کانادا بالاتر است: 99 درصد یا یک درصد؟ امیدوارم این نمایش قدرت در 17 سپتامبر  افراد توهم زده غرب را بیدار نماید؛ اگر چه از بیداری خواب زده مایوسیم.
 
وی در پایان گفت: اسرائیل و متوهمان در آمریکا و کانادا هوشیار باشند که فرزندان امام خامنه ای لحظه ای روی آرام برای انها در سراسر دنیا نخواهند گذاشت. امر مقدسی که محقق خواهد شد و زمین به وارثان نیک سپرده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *