جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

تصاويري زیبا از نمايش ژيمناستيك حشرات

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 244536
شايد مسابقات المپيك و پارالمپيك به پايان رسيده باشد، اما جهان حشرات اكنون با نمايشي از حركات ژيمناستيك هماهنگ وارد صحنه شده است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در تصاوير جديد الكساندر كورني، عكاس آماتور اوكرايني چند كرم صد پا به نمايش حركات آكروباتيك بر روي برگهاي درختان در نزديكي رود تترو اوكراين پرداخته‌اند.

وي توانسته يك گروه شش تايي از كرمهاي صد پا را به نمايش در بياورد كه از فرصت نمايش حركات آكروباتيك بر روي برگها در حاليكه به آرامي به كناره‌هاي يك برگ چسبيده‌اند، استفاده كرده‌اند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244536-1.jpg

كورني در سه سال گذشته تنها به عكاسي پرداخته و اكنون به كار تخصصي عكاسي ماكرو روي آورده است.

كرمهاي صدپا عموما با پايان يافتن روز به فعاليت پرداخته و برگها و گياهان را مي‌خورند. اما سوژه‌هاي كورني بنظر بيشتر به انجام حركات آكروباتيك علاقه داشتند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244536-2.jpg

اين كرمها بعدها يك تور شش متري ابريشمي را براي خود ايجاد كرده و در آن لانه مي‌كنند. اگرچه اين تورها از ظاهر زيبايي برخوردارند، اما مي‌توانند گياهاني را كه در زير اين تورها به پيله تبديل شده‌اند تا غذاي اين كرمها را تامين كنند، از بين ببرند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244536-3.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *