دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

قيمت موبايل و اينترنت در ايران چگونه است؟

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 243976
ممكن است تعرفه‌هاي بالاي تلفن همراه و يا اينترنت يكي از عاملان نارضايتي كاربران در كشورهاي مختلف باشد اما قطع و وصل شدن‌هاي مكرر تلفن‌هاي همراه و يا اختلالات شبكه موبايل بعضا يكي از عمده‌ترين دلايل نارضايتي آن‌هاست كه البته به اين موضوع مي‌توان كندي اينترنت را نيز اضافه كرد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، فرقي ندارد كه موبايل شما مربوط به كدام اپراتور باشد، شما هر شماره‌اي كه داشته باشيد بي‌شك تاكنون در برخي مناطق شاهد قطع شدن و نيمه كاره ماندن تماس و يا آنتن‌دهي نامناسب بوده‌ايد.
 
اكنون گفته مي‌شود گلايه‌هاي مشتركان در اين زمينه به يكي از اصلي‌ترين انتقادات كاربران بخش ارتباطي تبديل شده است. اين در حالي است كه اپراتورهاي مختلف در فواصل زماني متعدد از تقويت شبكه خود و نصب دكل‌هاي تقويتي خبر مي‌دهند.
 
علاوه بر اين، موضوع سرعت اينترنت از ديگر مواردي است كه در برخي مقاطع موجب گلايه‌هاي كاربران مي‌شود. اين روزها در حالي كه مركز مديريت توسعه ملي اينترنت(متما) در حال انجام بررسي‌هايي در زمينه سرعت اينترنت است، بخشي از كاربران اذعان كرده‌اند كه براي باز كردن عكس‌ها و يا فيلم‌هاي دريافتي خود و يا حتي براي باز كردن يك سايت گاه مجبور شده‌اند تا چند دقيقه منتظر بمانند.
 
وزير ارتباطات وجود مشكل در كابل‌ها و مسيرهاي بين‌الملل، اختلال در كابل‌هاي زيردريايي را از جمله دلايل اين موضوع دانسته و در پاسخ به گلايه‌هايي كه در ارتباط با تعرفه‌هاي بالاي خدمات ارتباطي مطرح مي‌شود به ايسنا گفت: قيمت اينترنت ما در حد متوسط كشورهاي دنياست و در زمينه تلفن‌هاي ثابت هم يكي از پائين‌ترين قيمت‌ها را داريم. در زمينه موبايل هم ايران از جمله كشورهاي ارزان به شمار مي‌رود.
 
پيش از اين اواسط ارديبهشت‌ماه هم مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كم‌فروشي‌هاي اينترنتي را از جمله شكايات كاربران دانسته و اعلام كرده بود كه كم‌فروشي در حوزه اينترنت اين است كه وقتي اپراتوري از مشترك مبلغي را براي ارائه سرويسي دريافت كرده و قرار بوده كه آن را سه روزه ارايه بدهد، مثلا 10 روزه اين كار را انجام دهد و يا سرويسي را كم‌تر از آن ميزاني كه تعهد دارد، ارائه كند.
 
عليرضا اصغريان در عين حال تاكيد كرده بود: بيش‌ترين شكايات كاربران در رابطه با اينترنت پرسرعت است و سيستم نظارت آنلاين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با دسترسي مستقيم به شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات به‌طور مداوم شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات را کنترل مي‌کند.
 
او با تاكيد بر اينكه مردم بايد درباره پارامتر‌ها و شاخص خريد اينترنت، نرخ اشتراك، ظرفيت خط، سرعت دانلود و مواردي از اين قبيل دقت كنند اظهار كرده بود: بررسي وضعيت شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات بايد از راه نزديک و در محل صورت پذيرد كه اين امر باعث ايجاد تعامل ميان ارائه‌دهندگان خدمات و اطلاع از مشکلات و شرايط واقعي آن‌ها مي‌شود.
 
مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات همچنين گفته بود: ارائه‌ي خدمات شركت‌هايي كه در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات پروانه دارند، اگر فاقد توافق‌نامه‌ي سطح خدمات (SLA) باشند، در مرحله‌ي اول متوقف شده و اگر موضوع ادامه يابد، فعاليت‌هايشان متوقف و يا معلق مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باید برای مقایسه سرانه درآمد رو هم ملاک قرارداد. ضمنا حتما با دلار ۳۵۰۰ تومن مقایسه کردن که این خودش یه فریبه.
متاسفانه در ردیف سرعت اینترنت و قیمت که از آخر تو چند کشوریم!
...