دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

دلايل اصلي خونريزي لثه چيست؟

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۱۲
کد مطلب: 242763
دلایل خونریزی لثه متعدد بوده که با آنها آشنا شوید و به نکاتی در این رابطه توجه کنید.
به گزارش جهانف دکتر عبدالحمید ظفرمند متخصص ارتودنسی و متخصص دندانپزشکی کودکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: خونریزی لثه دلایل متفاوتی داشته که می تواند علت عفونی یا دلایل موضعی داشته باشد که دلایل موضعی مربوط به وضعیت دهان و دندان است.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که ویتامین C فرد از حد نصاب لازم کمتر باشد خونریزی های موضعی به طور کلی اتفاق می افتد.
 
ظفرمند گفت: در مواردی که بهداشت دهان و دندان ضعیف باشد و استفاده از وسایلی که به طور مکانیکی دندان ها را تمیز می کند استفاده نشود خونریزی لثه به تناسب شدت مشکل با غذا خوردن یا مسواک زدن ایجاد می شود.
 
وی متذکر شد: در بعضی مواقع جرم های ایجاد شده کنار لثه و دندان باعث التهاب و قرمزی لثه شده که به صورت شایع ترین عارضه بر ای خونریزی لثه است.
 
این متخصص خاطر نشان کرد: در مواردی که خونریزی لثه محدود باشد به شرط این که موقع مسواک زدن حرکت دست از روی لثه به آرامی روی دندان ها ادامه یابد به مرور برطرف می شود ولی در بعضی مواقع خونریزی لثه بیش از این میزان بوده و قرمزی و التهاب لثه به وضوح قابل تشخیص است لذا مراجعه به دندانپزشک برای اقدام به درمان مناسب و ضروری الزامی است.
 
ظفرمند همچنین تاکید کرد: در بعضی از بیماری های که مصرف دارو موجب خشکی دهان( به خاطر کاهش جریان بزاق داخل دهان) موجب خونریزی لثه می شود.
 
وی افزود: همچنین بیمارانی که مورد درمان های رادیوتراپی قرار می گیرند به خاطر کاهش بزاق در داخل دهان خشکی دهان باعث خونریزی لثه می شود.
 
ظفرمند در انتها توصیه کرد: با توجه به تشخیص دندانپزشک درمان مناسب انجام می شود لذا با مشاهده این مشکل بهتر است به یک دندانپزشک مراجعه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *