دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲

شیوه نمره دهی در دانشگاهها تغییر می‌کند

سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 241628
معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که با بازنگری در آیین نامه 3 مقطع تحصیلی و در صورت تایید وزیر علوم، شیوه نمره دهی در دانشگاه تغییر می کند.
به گزارش جهان به نقل از  مهر، حسین نادری منش اضافه کرد: نمرات درسی دانشجویان از شیوه نمره دهی صفر تا 20 به شیوه نمره دهی از 9 تا 20  در صورتیکه وزیر علوم تایید کند، تغییر خواهد کرد.

وی گفت: در بازنگری آئین نامه مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، برای کاهش اضطراب دانشجویان پیشنهاد دادیم کف نمره ای که به دانشجو داده می شود 9 باشد.

به گفته نادری منش برخی دانشجویان با گرفتن نمره 1 یا 2 از یک درس با وجود موفقیت در دیگر درسها، دچار مشکلاتی همچون افت معدل و یا مشروطی می شوند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب کف نمره 9، درعین حال که دانشجو از آن درس نمره نگرفته و مجبور است آن درس را بار دیگر بگذراند لطمه زیادی به معدل او وارد نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خب یکدفعه قانون مشروطی رو بردارید!!! من خودم دانشجو هستم باید فرقی بین دانشجویی که مثلا 8 میگیره با دانشجویی که 2 هم نمیگیره باشه...
جمع کنید این مسخره بازی ها رو همین کارها رو میکنید که ملت مدرک به دست و بیسواد بار میان
راه حل بهتر این نیست که اجازه بدید مثل دانشگاه آزاد طرف درس رو قبل از امتحان حذف کنه... تا اینکه این مسخره بازی ها رو درنیارید
Iran, Islamic Republic of
سلام
در دهه هفتاد بنده به مدت دهسال مسول ازمون استخدامي يك شركت بزرگ دولتي كشور بودم و متقاضيان شركت در ازمون فارغتحصيلان دانشگاهاي دولتي و ازاد بعلت ضعف علمي وسواد قادر به كسب نمره 40 از 100 نميشدن در صورتيكه 60 نمره از 100 شامل دروس عمومي مثل ادبيات.زبان انگليسي.كامپيوتر.معلومات عمومي بوده و 40 نمره دروس تخصصي كه با ان روش قبلي حتي 3 در صد از 3000 نفر نمره 40 نمي گرفتن حال با اين پيشنهاد فكر ميكنم بايستي فاتحه همه اش را بايد خواند و خدا عاقبت اين مردم و مملكت را به خير كند با اين وزارت علوم ومسولينش.