شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

نتانیاهو کذاب و جاهل است

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 241354
نیز با جاهلانه خواندن اظهارات جنگ‌طلبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به صف بلند مخالفان حمله به ایران پیوست.
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز،  به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، ژنرال «اوزی ایلام» محقق ارشد موسسه مطالعات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو و رئیس اسبق آژانس انرژی اتمی رژیم صهیونیستی هشدار داد که حمله به ایران در مقطع کنونی، به «طرز خطرناکی پیش از موقع و زودهنگام» است. وی ادامه داده است که حمله به ایران منجر به تقویت نظام ایران شده و عموم جامعه ایران را حول حاکمان این کشور، متحد می‌کند. این حمله همچنین موجب از هم گسیختگی تحریم‌های اعمالی علیه ایران شده و از سوی دیگر شانس بسیار کم ‌یا حتی صفر برای موفقیت در بلندمدت خواهد داشت. به گفته او، این حمله به ایران اجازه خواهد داد تا به صورتی آشکار به سمت دستیابی به تسلیحات هسته‌ای حرکت کند.
 
حمله به ایران، اشتباهی تاریخی است
 
ایلام که در 5 جنگ مختلف اسرائیل حضور داشته و نشان شجاعت رژیم صهیونیستی را نیز دریافت کرده، در مصاحبه خود با تایمز اسرائیل، با مقایسه طرح حمله به ایران با حمله به تاسیسات هسته‌ای عراق، عنوان می‌کند که هنوز هم بر این عقیده است که حمله به تاسیسات هسته‌ای عراق، اشتباه بوده، چرا که این حمله نتوانست برنامه هسته‌ای عراق را متوقف کند، بلکه برنامه هسته‌ای این کشور، 10 سال بعد و زمانی متوقف شد که بازرسان آژانس انرژی اتمی به عراق سفر کردند. ایلام عنوان می‌کند که اسرائیل باید نسبت به تاسیسات هسته‌ای ایران هوشیار باشد‌ اما در این مقطع زمانی، «لازم است که یک نفس عمیق کشیده و آرام بگیرد».
 
حمله به ایران موجب تقویت تهران می‌شود
 
ایلام ادامه می‌دهد: آنهایی که آنچه را که در عراق رخ داد می‌بینند، آنهایی که می‌دانند تاسیسات ایران پراکنده (از منظر استقرار در مناطق مختلف جغرافیایی ایران) است‌ و آنهایی که درک می‌کنند چه کاری باید انجام شود، می‌دانند که این یک عملیات تک‌ضربه‌ای (منحصر به یک حمله تمام‌کننده) نخواهد بود. اینطور نخواهد بود که یک انفجار و تمام. برای آمریکایی‌ها هم همین‌طور است. این حمله نیازمند یک نبرد و بمباران مداوم است. در حقیقت این یک جنگ است. مطمئن نیستم که این جنگ چقدر طول می‌کشد‌ اما این اساسا نیازمند وقوع یک جنگ است‌ که یک جنگ هم نیازمند مقادیر زیادی سیستم‌های تسلیحاتی و مبالغ کلان پول است. وی آنچه را که پس از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران رخ می‌دهد، اینطور پیش‌بینی می‌کند: نطنز در پوششی از دود فرو می‌رود.

قم (تاسیسات فردو) دست نخورده باقی می‌ماند. محل‌هایی که آنها (ایرانی‌ها) در آن در حال ساخت تسلیحات هستند را ما نمی‌شناسیم و آسیبی به آنها وارد نمی‌شود. تمام مردم ایران حول رهبران این کشور متحد می‌شوند. تمام ساختار تحریم‌ها از هم گسیخته می‌شود. مردم دنيا برای خرید نفت از ایرانی‌ها به تکاپو می‌افتند. و حالا، ایران، با توجیهی کامل، به موقعیتی بازمی‌گردد که پیش از این در آن قرار داشته است. این سناریویی است که بعید می‌دانم چیزی جز آن رخ دهد و من مخالف آن هستم. ایلام نهایتا به ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود ایران به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بسیار نزدیک شده، اشاره کرده و این اظهارات را «کذب» و «جاهلانه» می‌خواند. مواضع جنگ‌طلبانه «بنیامین نتانیاهو» و «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به گفته بسیاری با هدف تحریک اسرائیلی‌ها برای چشم‌پوشی از مشکلات داخلی و توجه به تهدیدات خارجی اتخاذ می‌شود، با انتقادات گسترده‌ای در داخل اسرائیل روبه‌رو شده و به قول روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، مقامات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی سابق رژیم صهیونیستی، صف‌آرایی گسترده‌ای در برابر این مواضع نتانیاهو و باراک انجام داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *