چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

محورهاي تفحص از بانك مركزي مشخص شد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 240319
يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تلاش جمعي از نمايندگان مجلس براي تحقيق و تفحص از بانك مركزي، تاثير سياست‌هاي بانك مركزي در گراني ارز را از جمله محورهاي اين تحقيق و تفحص عنوان كرد.
به گزارش جهان، ايرج نديمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا اظهار كرد: سوالات و ابهامات زيادي در مورد آمارهاي بانك مركزي و هم‌چنين نسبت‌هاي بانكي و موارد مربوط به سياست‌هاي ارزي وجود دارد و ما در اين تحقيق و تفحص، تضعيف نهادهاي پولي و بانكي و تحميل بسياري از تصميمات غيرموثر به حوزه‌هاي پولي، بانكي، مالي و اعتباري را مورد سوال قرار خواهيم داد.

وي افزود: بايد معلوم شود بانك مركزي چه سياستي را پي‌گيري مي‌كند، مثلا در مورد ارز، قطعا يكي از عوامل گراني، سياست‌هاي بانك مركزي است و اين را نمي‌شود تنها به تحريم‌ها نسبت داد، در مورد بورس ارز هم كاملا در مورد صرافي‌ها ابهام‌افريني شده است.

نماينده‌ي لاهيجان در مجلس ادامه داد: بانك مركزي در مورد بانك‌ها علي‌رغم اين‌كه ابتدا يك نوع سياست يا عددي را اعلام مي‌كند بعدا بدون دليل آن را تغيير مي‌دهد يا در مورد وظايف بانك مركزي در قبال مجموعه‌هاي مربوط به نهادهاي پولي مثل موسسات اعتباري يا قرض‌الحسنه خروج از وظايف وجود دارد كه بنا داريم در تحقيق و تفحص از بانك مركزي به اين موضوع بپردازيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *