يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ايراني كردن سوپرمن و بتمن دريك انيميشن

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 237357
پخش انيميشن «گروه هفت» از شنبه ـ 14 مرداد ماه ـ‌ در شبكه پويا آغاز مي‌شود.
به گزارش جهان، علي نعمتي، كارگردان اين انيميشن كه قرار است ساعت 10 شب پخش شود‌، درباره‌ي تايم پخش آن از شبكه پويا به ايسنا گفت: به نظر من اين تايم نسبت به برخي باكس‌ها بهتر است. هرچند «گروه هفت»، كار بچگانه‌اي نيست، ولي قاعدتا توقع مخاطب هشت تا 14 سال را داريم.

او ادامه داد: قبل از راه‌اندازي شبكه پويا، انيميشن‌هاي ما از شبكه‌هاي قرآن و آموزش پخش مي‌شد، اما باكس مناسبي به آنها داده نمي‌شد؛ مثلا ساعت سه بعد از ظهر يا دو صبح پخش مي‌شدند و هميشه اين باكس‌هاي بد به انيميشن اختصاص داده مي‌شد. اما با توجه به اينكه در ايام ماه رمضان هستيم، ممكن است بچه‌ها بعد از افطار پاي تلويزيون بنشينند و كار ما را ببينند.

علي نعمتي درباره‌ي «گروه هفت» ـ توليدي مركز پويانمايي صبا ـ توضيح داد: اين انيميشن در ابتدا قرار بود 26 قسمت، 20 دقيقه‌اي باشد اما فكر مي‌كنم آنچه از شبكه پخش شود تعداد قسمت‌هاي كمتري داشته باشد.

او ادامه داد: اين انيميشن درباره‌ي هفت شخصيت از بخش‌هاي مختلف ايران است كه هر يك قدرت ويژه‌اي دارند؛ مثلا يكي از آنها مي‌تواند به خوبي راه برود،‌ يكي از آنها حس بينايي، قدرت و استفاده از كامپيوتر خوبي دارد. همه‌ي اين هفت نفر با كمك يك پدربزرگ دور هم جمع مي‌شوند و او به آنها كمك مي‌كند از قدرتشان درست استفاده كنند به همين ترتيب در هر قسمت يا دو قسمت آنها به طريقي از قدرتشان استفاده مي‌كنند و مشكلاتشان را حل مي‌كنند. بدمن قصه نيز شخصيتي به نام كركس است.

اين انيميشن‌ساز تاكيد كرد: انيميشن ما از معدود داستان‌هايي است كه سعي كرده است نيروهاي سوپر قهرمان را در ايران جا بندازد. معمولا بچه‌ها بتمن و سوپرمن را دوست دارند اما ما سعي كرديم آنها را ايرانيزه كنيم، علاوه بر اين مي‌خواهيم نشان دهيم كار تيمي مي‌تواند موفق باشد و با وجود اينكه هر يك از اين شخصيت‌ها قدرت خاصي دارند تنها با كار تيمي است كه مي‌توانند موفق شوند.

نعمتي به تكنيك موشن كپشن كه در اين انيميشن به كار رفته اشاره كرد و گفت: موشن كپشن به معني دادن حركات انساني به يك كاراكتر سه بعدي است. ما براي درآوردن حركات رزم از فدراسيون تكواندو كارهايي را آورديم تا حركات آنها روي كاراكترهاي داستان اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *