دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
لس آنجلس تایمز مطرح کرد؛

پیشنهاد گروه 1+5 در مذاکرات بغداد

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 223744
لس آنجلس تایمز نوشت: «زمانی که آمریکا و 5 قدرت دیگر جهان، در بغداد با دیدار کنند، به ایران پیشنهاد خواهند داد که آنها کمک کنند تا رآکتور تهران همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و تحریم ها نیز کاهش یابد اما در مقابل ایران غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کرده و مواد ذخیره شده را از خاک خود خارج کند.»
به گزارش جام نیوز، روزنامه لس آنجلس تایمز(Los Angeles Times)، روز شنبه 30 اردیبهشت(May 19) نوشت: «زمانی که آمریکا و 5 قدرت دیگر جهان، در بغداد با دیدار کنند، به ایران پیشنهاد خواهند داد که آنها کمک کنند تا رآکتور تهران همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و تحریم ها نیز کاهش یابد اما در مقابل ایران غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کرده و مواد ذخیره شده را از خاک خود خارج کند. همچنین در این پیشنهاد عنوان شده است که ایران باید سایت فردو را که در برابر حملات ضربه ناپذیر است را تعطیل کند.»

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «اینکه گروه 1+5 به یک پیشنهاد واحد رسیده اند، نگرانی ها در مورد اختلافات را کاهش می دهد اما دیپلمات ها اعلام کرده اند که بعید است ایران این پیشنهادات را بدون پذیرفته شدن شرایط خاص خود بپذیرد. این پیشنهاد به ایران کمکی برای رسیدن به اهدافش نمی کند. به موجب این پشنهاد، آمریکا و اروپا همچنان تحریم های خود علیه نفت و بانک های ایرانی اعمال خواهند کرد در حالی چین و روسیه به دنبال کاهش تحریم ها هستند. در چنین شرایطی اسرائیل اعلام کرده است که هیچ مدرکی مبنی بر ایران بخواهد برنامه هسته ای خود را متوقف کند، وجود ندارد.»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *