کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراف دشمنان خوني انقلاب به تيزهوشي آيت الله خامنه اي

9 آذر 1389 ساعت 7:05


يكي از رسانه هاي فعال ضدانقلاب در خارج از كشور از جريان اپوزيسيون خواست تدبير و تيزهوشي را از رهبر جمهوري اسلامي ياد بگيرند.

به گزارش جهان به نقل از کیهان :سايت روزنت كه يكي از ترمينال هاي همكاري گروهك هاي اپوزيسيون به شمار مي رود و علي الدوام عليه رهبر انقلاب عقده گشايي مي كند، به تازگي از اپوزيسيون خواست سياست ورزي و تدبير را از آيت الله خامنه اي ياد بگيرند.

اين پايگاه اينترنتي نوشت: چه مخالف و دشمن خوني رهبر جمهوري اسلامي و چه هواداران سينه چاك او و چه حتي در اين ميانه، نظري بينابيني داشته باشي، نمي تواني منكر توانايي ها و تيزهوشي شخصي آيت الله خامنه اي شوي. حضور حداقل 40ساله او در بالاترين سطح سياست ايران و كسب تجربه اي بي بديل از شرايط انقلابي گرفته تا جنگي ويرانگر و هشت ساله، او را به «رهبري سياسي» با اشرافي قابل قبول بر حوزه هاي مختلف سياسي، امنيتي، بين الملل، اجتماعي و... تبديل كرده است.

محمدرضا يزدان پناه نويسنده فراري نشريات زنجيره اي اضافه مي كند: بي شك همين تجربه گرانبها و توانايي هاي كسب شده توسط آيت الله خامنه اي در سالهاي طولاني سياست ورزي اش بوده كه باعث شده او بتواند جايگزين چهره كاريزماتيك و به ظاهر بي جانشيني چون روح الله خميني در مقام رهبري جمهوري اسلامي شود و نظام سياسي به جاي مانده از او را بيش از دو دهه حفظ كند.


روزنت همچنين مي نويسد: نمي توان منكر توانايي هاي آيت الله خامنه اي شد. هيچ اشكال و ايرادي در اين وجود ندارد كه اپوزيسيون، از نكات مثبت و توانايي هاي او بهره بگيرند و فكر نكنند كه با تخطئه، چيزي از ارج و قرب ايشان كم مي شود. يكي از بزرگترين درس هايي كه مي توان و بايد در جريان حوادث دو سال گذشته از رفتار سياسي رهبر جمهوري اسلامي آموخت، تقسيم مسائل دروني جناح حاكم در جمهوري اسلامي موسوم به اصولگرايان به «مسائل اصلي و فرعي» است.

آقاي خامنه اي اين موضع را هنگامي به كار برد كه صبر تعداد زيادي از روحانيون، نمايندگان مجلس، مداحان، بسيجي ها، مقامات امنيتي و قضايي و نظامي و... كه بسياري از آنها را حاميان اصلي محمود احمدي نژاد تشكيل مي دادند، از اقدامات و اظهارات اطرافيان رئيس دولت به خصوص اسفنديار رحيم مشايي و محمدرضا رحيمي به پايان رسيد.

وقتي تعدادي از دانشجويان بسيجي در روز 31مرداد گذشته به او گفتند كه «دلشان از دست چپ و راست احمدي نژاد خون است»، راهبرد كليدي خود را مطرح كرد. او ابتدا براي هواداران خود دعا كرد كه دل خون نباشند و سپس به آنها و ديگر حاميان و طرفداران خود در جريان حاكم دستور داد كه «مسائل اصلي و فرعي را با هم خلط نكنند.» آقاي خامنه اي تشريح كرد كه مسائلي مانند مكتب ايراني و... هرچقدر مهم باشند، «مسائل تعيين كننده و اصلي نيستند» و نبايد به خاطر آنها «اصل» دولت را تخريب كرد.


روزنت خاطرنشان كرد: نكته كليدي و مهمي كه آيت الله خامنه اي به درستي و با تيزهوشي بر آن انگشت گذارد و باعث شد تا جنجال هاي دروني جريان حاكم تا حدود زيادي مغلوبه شود، يكي از نقاط ضعف بزرگ جنبش سبز است.


کد مطلب: 146408

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/146408/اعتراف-دشمنان-خوني-انقلاب-تيزهوشي-آيت-الله-خامنه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com