جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

۶ روش کاربردی برای تمیز کردن گردنبند طلا و برق انداختن آن

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 877405
۶ روش کاربردی برای تمیز کردن گردنبند طلا و برق انداختن آن
گردنبند طلا جزء زیورآلاتی است که معمولا در تماس با عرق و عطر و ادکلن قرار می‌گیرد. به همین خاطر به مرور زمان گردنبندها کدر می‌شوند و زیبایی اولیه خود را از دست خواهند داد. خوشبختانه طلا به دلیل مقاومت بالایی که در برابر مواد شیمیایی دارد، می‌تواند با روش‌های مختلف تمیز شود. اگر نیاز به تمیز کردن و برق انداختن گردنبند طلا زنانه دارید، می‌توانید این مقاله را بخوانید تا چند راهکار ساده و کاربردی را به شما توضیح دهیم.

راهکارهای ساده و کاربردی برای تمیز کردن گردنبند طلا

تمیز کردن گردنبند ورق طلا باید به صورت منظم و اصولی انجام شود. حتی اگر افراد بهترین مراقبت‌ها را از گردنبند طلا داشته باشند، باز هم ممکن است به دلیل تعریق در ناحیه گردن و سینه با مشکل تیرگی و کدر شدن گردنبندهای طلا مواجه شوند. راهکارهای مختلفی برای تمیز کردن گردنبندهای طلا وجود دارند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها کمک بگیرید. توصیه می‌کنیم که به غیر از این روش‌ها، هر چند وقت یک بار گردنبند را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا آلودگی‌های سطح پوست شما از روی گردنبند پاک شوند.

1- تمیز کردن گردنبند طلا با آب و نمک

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای تمیز کردن گردنبند طلا از آن کمک بگیرید، تمیز کردن این گردنبند با آب و نمک است. برای این کار، 3 قاشق نمک را در نصف لیوان آب داغ بریزید و به طور کامل حل کنید. سپس گردنبند طلای خود را در آب و نمک بریزید و اجازه دهید 1 شب بماند. سپس صبح روز بعد آن را با آب بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

راهکارهای ساده و کاربردی برای تمیز کردن گردنبند طلا

2- تمیز کردن گردنبند با مایع ظرفشویی

یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌هایی که برای تمیز کردند گردنبند طلا زنانه وجود دارد، استفاده از مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی دارای خاصیت شویندگی ملایمی است و می‌تواند به خوبی جرم‌های روی گردنبند شما را از بین ببرد. برای تهیه محلول معجزه آسا برای تمیز کردن گردنبند، در یک کاسه کوچک 1 تا 2 پیمانه آب ولرم بریزید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی داخل آب بریزید و به مدت 10 الی 15 ثانیه هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس گردنبند خود را چند ساعتی درون این آب قرار دهید. اگر پس از خارج کردن گردنبند، متوجه شدید که هنوز لکه‌هایی روی گردنبند وجود دارند؛ می‌توانید با یک مسواک نسبتا نرم، گردنبند را تمیز کنید. در نهایت گردنبند طلای خودتان را با یک دستمال بدون پرز خشک کنید.

3- تميز كردن گردن آویز طلا با سركه

سکه یک ماده اسیدی است که می‌تواند برای تمیز کردن و براق کردن گردنبند طلا استفاده شود. با این حال توصیه می‌کنیم که به دفعات از سرکه برای تمیز کردن گردنبند طلا استفاده نکنید، چون خاصیت اسیدی طلا باعث خوردگی آن خواهد شد. برای تمیز کردن این گردنبند، دو قاشق چای خوری نمک را درون نصب لیوان سرکه سفید بریزید و هم بزنید. طلا باید چند دقیقه‌ای درون این محلول بماند. پس از گذشت چند ساعت، گردنبند را از درون محلول خارج کنید و با آب ولرم بشویید. در نهایت با یک دستمال نرم گردنبند خود را خشک کنید.

4- براق کردن گردنبند طلا با خمیر دندان

خمیر دندان یکی از بهترین محصولاتی است که می‌تواند برای برق انداختن طلا استفاده شود. البته بهتر است که از خمیر دندان‌های ژله‌ای برای پاک کردن گردنبند طلا استفاده کنید. به طوری که مقداری خمیر دندان ژله‌ای را روی یک پارچه یا مسواک بزنید و به آرامی گردنبند طلا را با آن تمیز کنید. پس از اینکه کل گردنبند را به خمیر دندان آغشته کردید، می‌توانید آن را با آب بشویید و خشک کنید.


 

5- برق انداختن گردنبند طلا زنانه با آبلیمو

آبلیمو نیز مانند سرکه دارای خاصیت اسیدی است و می‌تواند به زیبایی گردنبندهای شما کمک زیادی کند. اگر می‌خواهید گردنبند شما برق بیفتد و زیبایی فوق العاده‌ای داشته باشد، می‌توانید مقداری طلا را به یک پنبه بزنید و به آرامی روی سطح طلا بکشید. راه حل دیگر این است که مقداری آب و مایع ظرفشویی را داخل یک ظرف قرار دهید. سپس گردنبند طلای خودتان را داخل آن ظرف بریزید و اجازه دهید تا خیس بخورد. پس از اینکه گردنبند شما برق شد، آن را با آب بشویید و سپس با پارچه‌ای نرم خشک کنید.

6- رفع تیرگی گردنبند با جوش شیرین و خمیر دندان

یک محلول قوی برای رفع تیرگی گردنبند، ترکیب جوش شیرین و خمیر دندان است. می‌توانید به اندازه 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با خمیر دندان ترکیب کنید. سپس با یک مسواک یا دستمال، این ترکیب را به گردنبند خود بزنید و پس از گذشت چند دقیقه آن را بشویید. حالا با یک پارچه نرم و بدون پرز گردنبند طلای خود را خشک کنید.

خرید انواع گردنبند طلای ارزان و باکیفیت از دانژه

گردنبندهای بی کیفیت در معرض هوا و آلودگی‌های محیطی خیلی زود دچار تیرگی و تغییر رنگ می‌شوند. در صورت نیاز به خرید گردنبند طلای ارزان قیمت، ولی باکیفیت می‌توانید به سایت گروه هنری دانژه مراجعه کنید. این سایت گردنبندهای خود را با ورق طلا و ترکیب سنگ و رزین تولید می‌کند. همین موضوع باعث مناسب بودن قیمت این گردنبندها شده است.
https://jahannews.com/vdciuyavwt1ay52.cbct.html
jahannews.com/vdciuyavwt1ay52.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *