دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۴

شرکت در انتخابات، نشانه بیدار بودن یک ملت است

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 871371
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت شرکت باشکوه مردم در انتخابات پیش رو، حضور در انتخابات را نشانه بیدار بودن ملت ها دانست.
شرکت در انتخابات، نشانه بیدار بودن یک ملت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم جشن نیمه شعبان که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، این روز مبارک را تبریک گفت و افزود: در روایات وجود مبارک امام زمان علیه السلام به نور آفتاب پشت ابر تعبیر شده که اگرچه دیده نمی شود اما آثارش را دارد. تاریکی شب از بین می رود و گیاهان در پرتو همین نور غیر مستقیم تربیت می شوند و تمام آثار نور از این آفتاب پشت ابر گرفته می شود.
 
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به آیه «قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ» گفت: در شرح این آیه آمده است که مراد از «آب جاری» امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف است. مقدار زیادی از آب جاری در قنات ها و چشمه ها است و وقتی بیرون آمد دیده می شود و تشبیه امام علیه السلام به آب جاری به این دلیل است هر کجا آب باشد، حیات است. 
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه های سنگین طلاب حوزه های علمیه پس از ملبس شدن به لباس روحانیت تاکید کرد: انتظارات مردم از شما پوشیدن این لباس بیشتر می شود و شما هم سعی کنید که تغییر وضعیت پیدا کنید. 
 
وی در ادامه ضمن تأکید بر شرکت همه در انتخابات خاطرنشان کرد: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید. 
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان دعا کرد که طلاب بتوانند زیر سایه امام زمان علیه السلام توفیق عمل به وظایفشان را پیدا کنند.
https://jahannews.com/vdcefz8vzjh8fxi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefz8vzjh8fxi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اي كاش اين بزرگواران براي دل خوشي مردم هم شده در خصوص فساد و رانت هم حرفي مي‌زدند!!
Iran, Islamic Republic of
من خیلی بیدار بودم ولی باز دولت قبلی و فعلی سرمایه مان از دستمان در بورس رفت و هیچ صدایی از شما بلند نشد شماها کجا بودید؟
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حرف شما را گوش می دهند
Iran, Islamic Republic of
از بیداری زیاد داریم میترکیم