دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲

کاهش ۱۵ درصدی نرخ تورم در سال آینده

سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 865669
سخنگوی دولت از نهایی شدن مقدمات و آیین نامه‌ها برای واردات خودرو‌های دست دوم خارجی به کشور خبر داد و گفت: سیاست حمایت از تولید و واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی خصوصا در مناطق آزاد دنبال خواهد شد.
کاهش ۱۵ درصدی نرخ تورم در سال آینده
به گزارش جهان نيوز، علی بهادری جهرمی صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: در پی دستور رئیس جمهور برای مساعدت به افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان کاهش یافت.

وی با اشاره یک مصوبه هیئت وزیران در هفته جاری گفت: امکان دریافت گواهینامه موتور سیکلت برای نوجوانان ۱۶ ساله فراهم شده است، البته بعد از تغییر فرایند‌های دریافت گواهینامه امکان دریافت الکترونیکی آن نیز در آینده فراهم می‌شود.

بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت برای افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور گفت: نرخ رشد اقتصادی در ۶ ماه اخیر بالغ بر ۶ درصد بوده است، نرخ رشد در پاییز امسال نیز نرخ قابل قبولی بود، نرخ تشکیل سرمایه ثابت در سال‌های گذشته منفی بود اما قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۱ مثبت شد. تلاش می‌کنیم به سمت نرخ رشد ۸ درصد برویم البته در برخی فصول سال از ۷ درصد عبور کرده‌ایم و نرخ تشکیل سرمایه هم به ۷ و ۶ دهم درصد رسیده است.
وی درباره روند واردات خودرو نیز گفت: مقدمات و آیین نامه‌ها برای واردات خودرو‌های دست دوم خارجی به کشور نهایی شده است، در مرحله اول امکان واردات خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی ممکن شد و تا امروز این اقدام صورت گرفته است. همچنین سیاست‌ها به سمت حمایت از تولید و واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی خصوصا در مناطق آزاد و خودرو‌های برقی عمومی رفته است.
بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت برای بزرگداشت ایام دهه فجر گفت: ستاد دهه فجر بیش از یک ماه است که در دولت فعال شده و طرح‌های مختلفی در حوزه‌های متنوع برای افتتاح در این ایام پیشنهاد شده است که بعد از نهایی شدن حتما اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده شهید سلیمانی در دولت بیان کرد: مقدماتی برای شکایت در مراجع بین المللی باید طی شود، اواخر شهریور ماه مراتب انجام شکایت از آمریکا به سوئیس تقدیم شده که ظرف ۶ ماه باید به آن جواب دهند. توسط دادگستری تهران و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، ابعاد داخلی این پرونده در حال رسیدگی و ابعاد بین المللی نیز در حال پیگیری است. حتما دولت از تمام ظرفیت‌ها برای خون‌خواهی این مرد بزرگ استفاده می‌کند.

سخنگوی دولت درباره اقدامات در دست اقدام برای اتمام طرح‌های نیمه تمام نیز توضیح داد: دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اولویت بندی را در دستور کار قرار داده است. قبل از سفر‌های استانی رئیس جمهور، طی جلسات مختلفی اولویت بندی طرح‌ها مورد مشورت قرار می‌گیرد تا روند تامین اعتبار و نیز اجرای این طرح‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره اقدامات دولت برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل شهری نیز گفت: برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی قراردادی بین وزارت کشور و مجموعه چینی صورت گرفته و منابع ارزی پیش بینی شده و در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، ۲ هزار اتوبوس برقی برای پایتخت خریداری و از ظرفیت‌های تولید اتوبوس برقی در داخل نیز استفاده می‌شود تا ۴ هزار خودرو از این طریق تامین شود که تعدادی از این اتوبوس‌ها نیز به شهرداری تحویل داده شده است.

سخنگوی دولت درباره استفاده از ماهواره‌ها برای پیش بینی وضعیت هوا نیز گفت: تاکنون ۹ پرتاب ماهواره‌ای داشتیم، در مرکز هوایی ماهدشت نیز امکان دریافت تصاویر ماهواره‌ای برای پیش بینی آب و هوا وجود دارد.

بهادری جهرمی درباره حادثه کرمان نیز گفت: این حادثه توسط داعش با حمایت امریکا و اسراییل رخ داد که پیرو آن در شورای عالی امنیت ملی جلساتی برگزار و تصمیماتی گرفته شد، بنا شد تا ابعاد مختلف این اقدام تروریستی از سوی دستگاه‌های ذیربط امنیتی و انتظامی بررسی و پیگیری شود.

وی درباره سرنوشت تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: دولت طی دو مرحله، لایحه تشکیل سازمان بازرگانی و‌تنظیم بازار را به مجلس داد که در مرحله اول مجلس با آن موافقت نکرد، در مرحله بعدی دولت دو جلسه برای تشکیل وزارت بازرگانی و یا سازمان بازرگانی گذاشت و فقط با دستور این موضوع لایحه‌ای تنظیم و به مجلس فرستاد تا متولی نظارت بر بازار مشخص شود اما متاسفانه این لایحه طبق نظر برخی نمایندگان برای ۶ ماه مسکوت ماند. نیازمند جهاد تصمیم واقعی برای حل برخی مسائل روی زمین مانده هستیم. هم‌اکنون وضعیت بازار مورد نظر مردم و دولت نیست.

وی درباره اقدامات دولت برای تامین مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو نیز گفت: تمام تلاش دولت این است که انتخابات رقابتی و سالم برای مجلس قوی داشته باشیم چراکه مجلس قوی در کنار دولت قوی کمک رسان‌مردم خواهد بود. دولت حامی همه فعالان سیاسی در چارچوب قوانین کشور است و از سوی دیگر با خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند ایجاد ظرفیت مشارکت پرشور در انتخابات را تامین کند.

سخنگوی‌ دولت درباره وضعیت تورم در سال آینده گفت: با مدیریت خوب بانک مرکزی و منابع ارزی آزاد شده و کنترل و نظارت بر بازار ارز از سوی مراجع ذیربط، ان‌شاء الله با همین مسیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز و کاهش ۱۵ درصدی نرخ تورم در سال آینده خواهیم بود. نگاه دولت در تنظیم بودجه، کاهش نرخ تورم است تا متناسب با حقوق‌های دریافتی باشد. البته همکاری مجلس در این راستا و در زمان تنظیم بودجه بسیار مهم است.

مسیر تامین خودرو در یک ثبات نسبی گام بر می‌دارد
علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوال میزان که چرا با وجود گذشت ۱۶ ماه از آزادسازی واردات خودرو و قرار دادن گرفتن مورد نیاز در اختیار وزارت صمت تنها نتیجه‌ای که طی این ماه‌ها حاصل شده ترخیص ۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه خودرو بوده است درباره روند واردات خودرو و موانع موجود و چشم‌انداز آینده گفت: در حوزه افزایش تولید و نیز ارتقای کیفیت خودرو در داخل کشور اقداماتی در دستورکار قرار گرفته و چند خودرو غیراستاندارد نیز از دایره تولید کنار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: جهت‌گیری دولت برای تامین و ساماندهی بازار خودرو مطابق قوانین است تا به سمت افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی حرکت کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: واردات تکنولوژی و فناوری‌های جدید تولید خودرو، تامین منابع ارزی و تجهیزات در ۲ سال اخیر به‌شدت پیگیری و همین اقدامات منجر به این موضوع شده است که شاهد افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تولید خودرو در داخل کشور باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اصلاحات آیین‌نامه‌ای و حمایت حداکثری از ارتقای کیفیت خودروهای داخلی عنوان کرد: هم‌زمان شرایط واردات خودرو نیز فراهم شده تا علاوه بر‌ مردم در بخش عمومی نیز از این ظرفیت استفاده شود. بر همین اساس در ناوگان حمل و نقل عمومی واردات ‌و استفاده از اتوبوس‌های برقی و هیبریدی در دستورکار قرار گرفته و مسیر تامین خودرو در کشور در یک ثبات نسبی گام بر می‌دارد.

دولت از پیشرفت و ارتقاء جایگاه بانوان استقبال می‌کند
سخنگوی دولت درباره حضور بانوان در مناصب مدیریتی دولت سیزدهم، نیز عنوان کرد: نگاه دولت در انتصابات توجه به شایستگی‌های مدیریتی و پرهیز از نادیده گرفتن توانایی‌های بانوان در انتصابات مدیریتی است. زنان نیمی از جامعه هستند و حتما در عرصه‌های اجتماعی و علمی و اجرایی متناسب با شان و توانایی‌های خود می‌توانند موثر باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بانوان بسیاری در جایگاه‌های مختلف مدیریتی از جمله معاون و دستیار رییس‌جمهور تا سفیر و دبیر ستادهای ملی مشغول به فعالیت هستند، گفت: دولت از پیشرفت و ارتقاء جایگاه ایشان استقبال می‌کند. رویکرد این دولت و شخص رئیس‌جمهور این است که هیچ زن توانمندی نباید به خاطر زن بودن از مسئولیت کنار زده شود. این رویکرد در قانون اساسی و قوانین عادی هم ملاحظه می‌شود. دولت از ابتدا توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته است که برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار یکی از نمودهای آن است.
https://jahannews.com/vdch-mn6w23n--d.tft2.html
jahannews.com/vdch-mn6w23n--d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز هم وعده{ان‌شاء الله با همین مسیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز و کاهش ۱۵ درصدی نرخ تورم در سال آینده}
Iran, Islamic Republic of
جناب سخنگو از استانها چه خبر . یعنی تورم ۷۵درصد به ۶۰درصد می رسه علی برکت ا....