دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

لیست خرید بهترین نهال گردو تجاری و زودبازده

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 856286
آیا می دانید چند رقم نهال گردو برای کاشت وجود دارد ؟ می دانید بهترین نهال گردو دنیا چیست ؟ چگونه باید بهترین نهال گردو منطقه خود را انتخاب کنیم ؟ بهترین نهال گردو سردسیر و گرمسیر کدام است ؟ با احداث باغ نهال گردو می توانید تا یک نسل بار تجاری برداشت کنید و به یک درآمد بی نظیر برسید ! اما برای رسیدن به این میزان بازدهی بایستی بتوانید بهترین رقم نهال را متناسب با منطقه جغرافیایی خود انتخاب کرده و بکارید.در این مقاله به نقل از نهالستان نوین گردو به معرفی بهترین نهال گردو تجاری دنیا می پردازیم .

آیا می دانید چند رقم نهال گردو برای کاشت وجود دارد ؟ می دانید بهترین نهال گردو دنیا چیست ؟ چگونه باید بهترین نهال گردو منطقه خود را انتخاب کنیم ؟ بهترین نهال گردو سردسیر و گرمسیر کدام است ؟

با احداث باغ نهال گردو می توانید تا یک نسل بار تجاری برداشت کنید و به یک درآمد بی نظیر برسید ! اما برای رسیدن به این میزان بازدهی بایستی بتوانید بهترین رقم نهال را متناسب با منطقه جغرافیایی خود انتخاب کرده و بکارید.در این مقاله به نقل از نهالستان نوین گردو به معرفی بهترین نهال گردو تجاری دنیا می پردازیم .

خرید بهترین نهال گردو

چرا خرید نهال گردو نسبت به دیگر نهال میوه ها بالاست؟

خرید نهال گردو از پرطرفدارترین و پرکاشت ترین نهال هاست و دلیل این استقبال مزیت های آن نسبت به دیگر ارقام نهال میوه است.این نهال میزان باردهی تجاری دارد.عمر اقتصادی بالایی داشته که تا یک نسل می توانید از محصولات آن استفاده کنید و به درآمد برسید.
از نهال های مقاوم به سرما و دیرگل است که بازار داخلی بسیار خوبی دارد.

بهترین نهال گردو کدام است ؟

بهترین نهال گردو با توجه به منطقه جغرافیایی انتخاب می شود.در ابتدا باید بررسی کنید منطقه شما در چه اقلیمی قرار دارد: سردسیر, معتدل یا گرمسیر.که با توجه به آب و هوا بتوانید نهال گردو مقاوم به سرما یا گرما را انتخاب کرده و بکارید.

نهال گردو چندلر

از اولین و بهترین نهال گردو پربار و زودبازده که از سال سوم باردهی را آغاز می کند نهال گردو چندلر است.این نهال مناسب اقلیم معتدل و سردسیر بوده و باردهی تجاری دارد.

گردو چندلر پوست کاغذی است و اندازه درشت و وزنی حدود 13 گرم دارد.تا ارتفاعات 1400 متر از سطح دریا کاشته می شود.

نهال گردو فرنور

از بهترین رقم نهال گردو مناطق کوهستانی و سردسیر نهال گردو فرنور است.این نهال دیرگل و زودبازده بوده و محصولات درشتی به بار می آورد که اندازه هر گردو 7 گرم است.

این نهال غیر بومی را می توانید در ارتفاعات 3000 متر از سطح دریا نیز بکارید.

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه ای از نهال های محبوب مناطق معتدل و سردسیر است.این نهال باردهی خوشه ای دارد.زودبازده است و از نهال های مقاوم به بیماری و آفات می باشد.

گردو خوشه ای ظاهری تخم مرغی داشته و مغز گردو آن بسیار روشن و خوشمزه است.این نهال مناسب اقلیم معتدل است که می تواند سرما را تا میزان بالایی تحمل کند.درخت گردو خوشه ای را می توان از 500 تا 1500 متر از سطح دریا کاشت.

نهال گردو پکان آمریکایی

یکی از بهترین و مقاوم ترین رقم نهال گردو مناطق گرمسیر نهال گردو پکان آمریکایی است.این نهال جزو ارقام خوش بار و باکیفیت می باشد.اندازه درشتی داشته که وزن آن حدود 16 گرم است.مناسب مناطق خشک و کم آب بوده و 90 درصد آن از مغز تشکیل شده است.

نهال پکان را می توان از 0 تا 2500 متر از سطح دریا کاشت.

عوامل موثر در ثمردهی نهال گردو

هر نهالی با هر نژادی برای به باردهی رسیدن نیازمند مراقبت و رسیدگی هایی است که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم :
  • آبیاری : از فاکتورهای موثر در افزایش باردهی و کیفیت محصولات می باشد که باید در سال های اول در فاصله زمانی کمتر صورت گرفته و با گذشت زمان این فاصله بیشتر شود.

    خاک : خاک حاصلخیر و لومی شنی بهترین گزینه برای کاشت درخت گردو است.
    هرس : به دو روش باردهی و فرم دهی صورت می گیرد که در افزایش باردهی و کیفیت محصولات موثر است.

    گرده افشان : در صورت نیاز باید در میان هر چند اصله نهال قرار بگیرد که به بهره وری بهتر از درخت کمک می کند.
سخن آخر
در این مقاله به نقل از نوین گردو به معرفی بهترین نهال گردو مناطق سردسیر و گرمسیر پرداختیم.تمامی ارقام اصلاح شده و پیوندی و زودبازده را با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه گفتیم.

گردو چندلر, فرنور و خوشه ای بهترین ارقام مناطق سردسیر و معتدل و گردو پکان به عنوان بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر معرفی شدند.انتخاب درست نهال از مهم ترین پارامترهای به بازدهی رسیدن درخت گردو است.جهت مشاوره رایگان, خرید و اطلاع از قیمت نهال گردو می توانید با کارشناسان مجموعه نوین گردو تماس بگیرید.
منبع : نهالستان نوین گردو
آدرس سایت : gerdo.pro
تماس با مهندسین نهالستان : 1243597-0912
https://jahannews.com/vdcc4eq4e2bqpi8.ala2.html
jahannews.com/vdcc4eq4e2bqpi8.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *