دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

آمادگی ایران برای کمک به زلزله زدگان افغانستانی

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 854098
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: این جمعیت آمادگی ارسال کمک‌های درمانی بیشتر به مناطق زلزله زده هرات در افغانستان را دارد.
آمادگی ایران برای کمک به زلزله زدگان افغانستانی
به گزارش جهان نيوز، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، در حاشیه سفر به تایباد اظهار کرد: در صورت درخواست از سوی کشور افغانستان، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال کمک‌های بیشتر به مناطق زلزله زده ولایت هرات است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین آمادگی برپایی یک بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده وجود دارد و کمک‌های مردمی از طریق درگاه‌هایی که هلال احمر اعلام کرده، درحال جمع آوری است.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته هم با اعلام درخواست از سوی همتای افغانستانی، تعداد ۱۰ تیم عملیاتی و امدادی مجهز به ولایت هرات اعزام شد و در سه نقطه آسیب دیده مستقر شدند.

گفتنی است؛ امکاناتی نظیر ۴ هزار تخته پتو، ۵۰۰ دستگاه چادر اسکان، ۵۰۰ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۷ قلاده سگ تجسس و ۴ دستگاه زنده یاب به علاوه خودرو‌های امداد و نجات به همراه تیم اعزامی ارسال شد و جمعیت هلال احمر طبق اصول تعریف شده خود در جهت کاهش آلام بشری تلاش خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcb9abwwrhbsgp.uiur.html
jahannews.com/vdcb9abwwrhbsgp.uiur.html
برچسب ها: زلزله افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *