دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰
۱

همه چیز دیجیتالش بهتر است؛ حتی کسب‌وکار!

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 851305

همه‌ی ما تجربه‌ی خریدهای اینترنتی را داریم و می‌دانیم که منظور از یک کسب‌وکار دیجیتال چیست. مدل جدید کسب‌وکارها که بر بستر یک وب‌سایت یا یکی از شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد را دیجیتالی شدن کسب‌وکارها می‌نامیم. خیلی از کسب‌وکارهای بزرگ دنیا بر همین بسترها رشد کرده‌اند و توانسته‌اند مشتریانی از سراسر جهان را با محصولات خود آشنا کنند. از اهمیت این مدل از کسب‌وکارها هرچه بگوییم تکرار مکررات است اما ارزشش را دارد که یک بار دیگر با هم مرور کنیم که چرا باید به سمت دیجیتالی کردن کسب‌وکارها قدم برداشت و نباید از این غافله عقب ماند. اما پیش از آن به ملزوماتی که برای دیجیتالی کردن یک کسب‌وکار لازم است می‌پردازیم.

برای داشتن یک کسب‌وکار دیجیتال به چه چیزهایی نیاز دارید؟
برای قدم برداشتن در مسیر دیجیتالی شدن کسب‌وکار باید حضور مداوم در فضاهای مجازی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که شما به آن نیاز دارید، یک وب‌سایت است. هر محصولی که بفروشید، می‌توانید آن را به راحتی روی یک سایت قرار دهید و فروش اینترنتی را تجربه کنید. یعنی می‌توان گفت سایت شما هم مانند یک فروشگاه حضوری خواهد بود که هر مخاطبی در آن گشت می‌زند و محصولات را تماشا می‌کند و اگر چیزی را پسندید، آن را به سبد خرید خود اضافه می‌کند. در نهایت هم محصول را می‌خرد و از طریق درگاه پرداخت، مبلغ را پرداخت می‌کنند و با یکی از روش‌های ارسال، کالای خریداری شده را دریافت می‌کنند.

پس باید در قدم اول برای کسب‌وکارتان یک سایت فروشگاهی بسازید. یکی از گزینه‌هایی که پیش روی شماست، استفاده از فروشگاه ساز دیجی‌فای است. این فروشگاه‌ساز یکی از زیرمجموعه های دیجی‌کالاست و خدمات ساخت سایت را به مخاطبان ارائه می‌کند. در سایتی که با دیجی‌فای ساخته می‌شود، مواردی که هر فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارد در نظر گرفته شده است. روش‌های مختلف پرداخت و ارسال از این جمله هستند. همچنین موارد دیگری مانند باشگاه مشتریان، هاست نامحدود و هر آنچه که برای تجربه ی یک فروش اینترنتی موفق به آن نیاز است.

در قدم بعدی یکی از مهم‌ترین چیزهایی که برای دیجیتالی شدن کسب‌وکارتان به آن نیاز دارید، یک شبکه اجتماعی است که بتوانید از طریق آن خودتان را به مخاطبان بالقوه وصل کنید. اگر شما به سمت دیجیتالی شدن بروید ولی کسی از حضور شما خبر نداشته باشد، حتی اگر بهترین محصول را هم داشته باشید، باز هم فروشی نخواهید داشت. پس باید به طریقی مخاطبان را از وجود خودتان باخبر کنید.

اینستاگرام پرمخاطب‌ترین شبکه ی اجتماعی برای ایرانی‌هاست. پس حضور در این شبکه اجتماعی و داشتن صفحه‌ی بیزینس از واجبات است. تولید محتوای باکیفیت از محصولاتی که برای فروش دارید، قدم بسیار مهم دیگری است که برای دیجیتالی شدن باید بردارید. احتمالا برای اکثر صاحبان کسب‌وکار، تولید محتوا در اینستاگرام حداقل در ابتدای کار، پیچیده باشد و ندانند  که باید دقیقا چه چیزی را به مخاطب ارائه دهند. 

اگر می‌خواهید در اینستاگرام حضور موفقی داشته باشید، باید بدانید که چطور از مخاطبان خود تعامل بگیرید. این تعامل می‌تواند به صورت لایک، سیو، کامنت یا ریپلای باشد. زمانی که مشتریان بتوانند با پیج شما تعامل کنند، مشتاق می‌شوند که از شما خرید کنند و می‌توانید از این طریق هم فروش داشته باشید.
 
 
برای دیجیتالی شدن باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای دیجیتالی کردن کسب‌وکارتان در نظر داشته باشید، بحث تبلیغات است. باز هم تایید می‌کنیم که حضور در فضای مجازی لازم است ولی کافی نیست. نباید انتظار داشته باشید که موفقیت در این مدل از فروش، بدون تلاش شما روی دهد. پس بعد از اینکه ملزومات فروش اینترنتی را برای کسب‌وکار دیجیتال خود آماده کردید، وقت آن است که به دنبال تبلیغات بروید. 

تبلیغات می‌تواند در بسترهای مختلفی صورت گیرد. چه بخواهید سایتتان را تبلیغ کنید و چه دنبال تبلیغ شبکه‌های اجتماعی خود باشید، در هر دو حالت روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد. می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا با آژانس‌های تبلیغاتی کار را پیش ببرید. 

یکی از خوبی‌های ساختن سایت با دیجی فای این است که می‌توانید کار تبلیغات سایت را هم به خودشان بسپارید. دیجی‌فای بسته‌های تبلیغاتی متنوعی دارد که برای هر کسب‌وکاری مناسب است. با استفاده از تبلیغات با دیجی‌فای، تعداد بازدیدکننده های سایتتان افزایش می‌یابد و به همان میزان هم می‌توانید انتظار داشته باشید که تعداد فروش از روی سایتتان بالاتر برود.

 البته برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی همچنان لازم است که یا خودتان با اینفلوئنسرها کار کنید یا با یک آژانس همکاری کنید. نکته‌ی مهم این است که فراموش نکنید برای موفقیت باید هر جایی که مخاطب احتمالی شما حضور دارد، باشید. چه در سایت‌های خبری و پربازدید، چه در پیج اینفلوئنسرها. باید از هر فرصتی استفاده کنید تا مخاطبان را به خرید از کسب‌وکارتان دعوت کنید و بتوانید فروش اینترنتی موفقی را تجربه کنید.
https://jahannews.com/vdcjyveoiuqeitz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyveoiuqeitz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Saba
United Kingdom
دو سالی هست که فروشگاه خودم را در اینستاگرام راه اندازی کرده بودم و واقعا مدیریت سفارش ها کار سختیه
بین دیجی فای و سایر سایت های مشابه من گیر کرده بودم که با این مقاله متوجه شدم دیجی فای خیلی بهتره