شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

کلاهبردار فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 848141
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: کلاهبرداری که با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید کالا با ارائه رسید جعلی می‌کرد، در اردبیل شناسایی و دستگیر شد.
کلاهبردار فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سرهنگ علی قهرمان طالع پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رصد کارگاهان پلیس فضای مجازی کلاهبرداری که با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارائه رسید جعلی اقدام به خرید کالا می‌کرد، در اردبیل شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: کارشناسان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه، رد پای مجرم را در فضای مجازی یافتند که این متهم پس از تشریفات قضائی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، ادامه داد: پس از مواجهه با مدارک و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد که تحقیقات جهت شناسایی سایر مالباختگان و میزان دقیق وجوه کلاهبرداری شده با هماهنگی مرجع قضائی ادامه دارد.

سردار قهرمان طالع با تاکید بر اینکه مردم مواظب شگرد کلاهبرداری با ساخت رسیدهای اینترنتی جعلی باشند، افزود: کاربران فضای مجازی از هرگونه اعتماد بیجا به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در صورت اختلال در سامانه پیامکی بانک‌ها، حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارت خوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای مربوطه را برای خریدار تحویل یا ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی ، در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می‌توانند گزارش‌های خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با تماس از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.
https://jahannews.com/vdcdoj0jfyt0of6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdoj0jfyt0of6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *