يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱۰

مشکل "رتبه‌بندی معلمان بازنشسته" حل شد

شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 845229
یک نماینده مجلس از پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی برای اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد.
مشکل "رتبه‌بندی معلمان بازنشسته" حل شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان و ... از 31 شهریور 1400 اجرا شد.

در مجموع 960 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند و معلمان در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های 1، 2، 3، 4 و 5 گروه بندی شدند.

با وجود اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال 1400 و 1401 محقق نشده بود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه‌بندی برای 63 هزار معلم بازنشسته سال 1400، 51 هزار بازنشسته سال 1401 و 80 هزار بازنشسته سال 1402 حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفت:

آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال 1400 و 1401 حدود 4300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال 1402 به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت:

صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از 31 شهریور 1400 به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

وحیدی درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی 6 ماهه دوم سال 1400 معلمان شاغل بیان کرد:

آموزش و پرورش می‌گوید درخواست را ارائه کرده اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است.
https://jahannews.com/vdchimn6w23nkid.tft2.html
jahannews.com/vdchimn6w23nkid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده اونایی که برا این طرح‌ها چونه میزنن اون دنیا باید پاسخگو باشن
حکم دبیری که 24ساعت موظفی در هفته رو نهایتا 3روز در هفته انجام میده اون هم از ساعت 8تا 12ظهر اون هم با منت و چهار روز هفته رو بیکاره با حکم بقیه کارکنان مقایسه کنید.تقریبا دو برابر اختلاف.
چهار ماه از سال خرداد،تیر،مرداد و شهریور تعطیل هستن.
بجز جمعه سه روز از هفته رو تعطیل هستن یعنی در طول ماه بجز جمعه 12 روز تعطیلی دارن که اگه در 8ماه باقیمانده سال ضرب کنیم 96روز تعطیل هستن که سه ماه و شش روز میشود و با احتساب 4ماه قبل می‌شود 7ماه.
یعنی خیلی خوش‌بینانه نگاه کنیم یک دبیر با موظفی 24ساعت در هفته نهایتا 5ماه از سال را تعطیل است بدون احتساب تعطیلات نوروز و جمعه ها و بقیه تعطیلات رسمی.
نتیجه تربیت فرزندان این ملت را هم توسط این معلمان در پاییز گذشته و در رأس آن در دانشگاه شریف ملاحظه کردیم.
Iran, Islamic Republic of
شما کجای ایران تشریف داریدکه 24ساعته را 3روز در هفته مدرسه تشریف می برن!
Iran, Islamic Republic of
کرونا هر بدی داشت، نقش معلم را در کنترل دانش آموزان به خوبی آشکار کرد.فرزندانی که گاها والدین خودشون ازشان عاجز وناتوان بودن.
Iran, Islamic Republic of
.اما جان مطلب(( بسم الله عایدی ودریافتی را با کل مزایا، کارانه ، فوق العاده ویژه واضافه کاری) ) چون دیگر شغل ها دهید خودتان می بینید معلم ها 44ساعت در هفته را با منت تشریف می برند. اگر دریافتی معلم مناسب وضع معمولی زندگی باشد، شغل های چندمی هم پیدا نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
با تشکر ودرخواست از جهان نیوز (رسانه ی آزاد)جهت اعلان ونشر تا شاید مسئولی دید ودلش از این تبعیض به درد آمد.
لطفا وزارت آموزش وپرورش کارکنان اداری صرف ونیروهای خدماتی را هم دریابد.جاماندگان از رتبه بندی را هم دریابید. راهکاری بیاندیشید، اجحافی ناروا صورت گرفته وهیچگونه تریبونی برای فریاد جز رسانه های آزاد ومستقلی چون جهان نیوز را سراغ ندارند
Iran, Islamic Republic of
ایها الناس جامندگان رتبه بندی را که ناشی از بد نگارش و بدنوستن قانون رتبه بندی است دریابید چه معنایی داره در اداره در یک اتاق کارمندنی مشمول گردد ودیگر کارمند مشمول نگردد ویا مگر از نیروهای خدماتی مدارس محروم تر سراغ داریم! لطفا جاماندگان رتبه بندی را دریاید
Iran, Islamic Republic of
یک سوال با بانیان طرح رتبه بندی؟
چه جواب وراهکار جایگزینی برای جاماندگان رتبه بندی که شامل نیروهای اداری صرف و خدماتی مدارس می باشد ،دارند!.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با توجه به قشر عظیم بجای مانده از بحث رتبه بندی معلمان لذا از جهان نیوز خواهشمندم ترتیبی در خصوص تهیه ی گزارشی از برجای ماندگان رتبه بندی را تهیه فرمایند .
چرا جای مانده اند و راهکار جایگزین چیست؟
رویه ی متفاوت ومتناقض با برخورد با کارمندان آموزش وپرورش چیست؟
Iran, Islamic Republic of
در یک اتاق دو دسته کارمند وجود دارند .دسته ای مشمول رتبه بندی + اضافه کار
اما دسته ی دیگر محروم از رتبه بندی و فقط مشمول اضافه کار
(آنهم ساعت اضافه کار هردو یکی است).
ای کاش با عدالت برخورد صورت گیرد
و هردو را اداری یا هردو را آموزشی بنگرند
و یک رویه ی برخورد صورت گیرد .
Iran, Islamic Republic of
کسی به فکر نیروهای بدبخت خدماتی نیست که نه فوق العاده ویژه ای ونه رتبه بندی و تلاش شان بی سود وبی ثمر است