دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

رشته برق خودرو فنی و حرفه ای (دوره برق خودرو)

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 834842
رشته برق خودرو فنی و حرفه ای (دوره برق خودرو)
مدرک رسمی یکی از رشته‌های مورد علاقه در حوزه مکانیکی رشته برق خودرو فنی حرفه ای است، برق خودرو فنی و حرفه ای شامل سیم کشی برق خودرو، عیب یابی برق خودرو ... بوده که دوره‌های آن در آموزشگاه برق خودرو یا مراکز آموزشی به صورت عملی و تئوری برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که بسیاری از علاقمندان به دلیل درآمد مناسب برق خودرو تمایل به یادگیری آن دارند. اما بهترین و سریع ترین روش یادگیری کدام است؟ چطور می‌توان در کوتاه‌ترین زمان وارد بازار کار شد و کسب درآمد نمود؟ با ما همراه باشید تا درمورد معایب و مزایای شرکت در این رشته یا دوره اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

آشنایی با رشته برق خودرو فنی حرفه ای

یکی از روش‌های ورود به شغل حوزه مکانیکی و بعضا برق خودرو، انتخاب رشته برق خودرو (اتومکانیک) در دبیرستان یا دانشگاه است. در این روش مهارت‌های سیم کشی خودرو، عیب یابی آن و ... به صورت هم تئوری و هم عملی آموزش داده خواهند شد.

ورود به رشته برق ماشین به این صورت است که ابتدا باید مقطعی از تحصیلات (داشتن مدرک اول دبیرستان یا دیپلم) را گذرانده باشید و سپس در صورت داشتن شرایط می‌توانید وارد این رشته شوید. شما با ورود به رشته مکانیکی باید علاوه بر پاس کردن دروس تخصصی، دروس عمومی را پاس کنید و در آن نمره قبولی بگیرید. اما اگر می‌خواهید از مزیت ها و معایب این روش مطلع شوید، ادامه متن را مطالعه نمایید.

مزیت و معایب رشته برق خودرو فنی حرفه ای

با این که شاید تحصیل در رشته برق خودرو فنی و حرفه ای بهترین انتخاب باشد اما ما ترجیح داده‌ایم به مزیت‌ها و معایب این روش اشاره کنیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا قبل از اقدام به هرکاری تمامی موارد را بسنجید و سپس مطابق با شرایط خود درست ترین تصمیم را بگیرید.

مزیت‌های رشته برق خودرو فنی و حرفه ای به شرح زیر هستند:

  • مهارت‌ها فنی توسط اساتید متخصص آموزش داده می‌شوند.

    مباحث هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش داده می‌شوند.

    آموزش از طریق دانشگاه یا هنرستان بوده از این جهت موارد به صورت وسیع‌تر (بخشی از همه‌ مهارت‌های مکانیکی) آموزش داده می‌شود.

معایب رشته برق خودرو فنی و حرفه ای شامل موارد زیر است:

  • مدت زمان یادگیری برق خودرو در این روش بسیار زیاد است (2 تا 6 سال)
    آموزش در رشته مکانیکی به صورت وسیع بوده و شاید شما در انتهای سال آموزشی نتوانید به صورت حرفه‌ای در رشته برق خودرو متخصص شوید.

    شما حتما باید در همه دروس نمره قبولی بگیرید تا وارد ترم بعدی یا سال بعدی آموزش شوید.

    در رشته برق خودرو شما علاوه بر گذراندن دروس خصوصی (کارگاه مکانیک عمومی، رسم فنی تخصصی و ...) باید دروس عمومی (ریاضی، زبان انگلیسی و ...) را پاس کنید.

    قبل از ورود به این رشته باید حتما مدرک تحصیلی معتبر (دیپلم یا اول نظری) را داشته باشید و در صورت لزوم در کنکور شرکت کنید.

    میزان آموزش تئوری در این روش بیش از میزان آموزش به صورت عملی است.

دوره برق خودرو (برق ماشین) فنی حرفه ای

کلاس‌های دوره آموزش برق خودرو که در بین برخی افراد با نام آموزش باطری سازی نیز  شناخته می‌شود، یکی از دوره‌های رسمی فنی حرفه ای است و به شرکت‌کنندگان در این کلاس‌های آموزش صفر تا صد برق خودرو، در پایان دوره، و معتبر با ارزش بین المللی ارائه می‌شود.
دوره برق خودرو نیز شامل کتب‌ها یا جزوات اختصاصی بوده و در آن نیاز به اخذ نمره قبلی برای دیدن آموزش‌های بیشتر یا پاس کردن دروس عمومی نیست. در این روش به صورت روزانه یا هفتگی کلاس‌هایی تشکیل می‌شود و شما با شرکت در آنها می‌توانید مهارت‌ها را هم به صورت عملی (کلاس‌های عملی) و هم به صورت تئوری زیر نظر اساتید مجرب یاد بگیرید. در ادامه به مزیت‌ها و معایب دوره برق خودرو اشاره می‌کنیم.

مزیت دوره برق خودرو (برق ماشین)

در صورتی که در دوره برق خودرو شرکت کنید از مزیت‌های زیر برخوردار خواهید شد:
  • مدت زمان یادگیری برق خودرو بسیار کمتر از تحصیل در این رشته است (3 تا 4 هفته)

    در این روش یادگیری به صورت تخصصی تر انجام می‌شود.

    مهارت‌های برق خودرو بیشتر به صورت عملی هستند تا تئوری (هرچه آموزش عملی و کار با تجهیزات افزایش یابد در این حوزه متخصص‌تر خواهید شد)

    برای ثبت نام در این دوره نیازی به داشتن مدرک تحصیلی نیست. (فقط مدرک شناسایی و پر کردن فرم مورد نیاز است)

    هزینه دوره برق خودرو بسیار مناسب بوده و در صورت تمایل با توجه به وضعیت آموزشگاه، می‌توانید آن را قسط بندی کنید.

    تمامی مهارت‌های برق خودرو به صورت عملی در کارگاه آموزش داده خواهد شد.

    در انتهای دوره می‌توانید مدرک بین المللی معتبر دریافت نمایید.
    در صورت دلخواه می‌توانید ساعات برگزاری کلاس‌ها را انتخاب نمایید (که این مورد بستگی به نوع آموزشگاه فنی و حرفه ای دارد)
    شما می‌توانید در همان ابتدای کار سرفصل مباحث را دریافت نمایید.

    در صورت نیاز می‌توانید سوالات برق خودرو را از اساتید مجرب در آموزشگاه بپرسید.

معایب دوره برق خودرو (برق ماشین)

اما معایبی که در این روش وجود دارد بسیار جزئی و کم اهمیت است که نمی‌توان از آنها به عنوان معایب یاد کرد. به عنوان مثال شما در مدت 3 تا 4 هفته باید 100 ساعت کلاس آموزشی را طی کنید و شاید این مورد برای برخی از افراد به عنوان یک عیب محسوب شود.

مقایسه دوره و رشته برق خودرو فنی و حرفه ای

حال که با ویژگی‌های دوره برق خودرو و رشته آن به صورت جدا اشنا شده‌اید شاید بخواهید در یک نگاه همه آنها را بررسی کرده و باهم مقایسه کنید. از این جهت ما جدول زیر را تهیه کرده‌ایم:
 
ردیف ویژگی دوره برق خودرو ویژگی رشته برق خودرو
1 آموزش به صورت متمرکز و تخصصی آموزش به صورت وسیع
2 مدت زمان یادگیری 3 تا 4 هفته مدت زمان یادگیری 2 تا 6 سال
3 بدون نیاز به مدرک تحصیلی حتما باید مقطعی از تحصیلات را گذرانده باشید
4 امکان تغییر روز کلاسها ثابت بودن روز و زمان کلاسها
5 آموزش عملی بیشتر آموزش تئوری بیشتر
 





گرچه شاید موارد گفته شده بسیار ساده باشند اما توجه داشتن به همین ویژگی‌های
به ظاهر ساده می‌تواند به شما کمک کند تا بین رشته و دوره برق خودرو بهترین روش را انتخاب نمایید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه اموزش برق خودرو مراجعه کنید.

انتخاب بهترین آموزشگاه دوره برق خودرو

در صورتی که می‌خواهید یادگیری برق خودرو را در مدت زمان کوتاهی، با کمترین هزینه و به صورت تخصصی سپری کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بهترین آموزشگاه برق خودرو را انتخاب نمایید، چرا معتبر بودن آموزشگاه‌ فنی و حرفه ای و رعایت کردن استاندارد‌های آموزشی در آن از الزامات است.

ما به شما آموزشگاه فنی حرفه ای دارالفنون(https://darr.ir) را به دلیل داشتن بسیاری از مزیت‌های رقابتی نسبت به رقبا مانند قسط بندی شهریه، کلاس‌های مجهز، اساتید مجرب، ارائه مدرک معتبر بین المللی و ... پیشنهاد می‌کنیم. در صورتی که باز هم درمورد رشته برق خودرو فنی حرفه ای یا دوره برق خودرو سوالی دارید می‌توانید با این آموزشگاه تماس گرفته و از کارشناسان دارالفنون مشاوره دریافت نمایید.
https://jahannews.com/vdcgtt97xak9w74.rpra.html
jahannews.com/vdcgtt97xak9w74.rpra.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *