دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

مبارزه با خشکسالی با باران مصنوعی در چین

پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 811586
رئیس سازمان هواشناسی چین اعلام کرد که از فناوری باران مصنوعی برای مبارزه با خشکسالی بی‌سابقه در این کشور استفاده کرده است.
مبارزه با خشکسالی با باران مصنوعی در چین
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، چین اعلام کرد که از ماه اوت (مردادماه) از فناوری باران مصنوعی برای مبارزه با خشکسالی بی‌سابقه در این کشور استفاده کرده است.

ژائو ژیچیانگ، رئیس سازمان هواشناسی چین در یک نشست خبری گفت که هواپیماهای این کشور از یک تا ۳۱ اوت به منظور بارورسازی ابرها در مناطقی از چین که با پدیده خشکسالی مواجه هستند، ۷۵ سورتی پرواز انجام دادند که در مجموع ۲۱۱ ساعت طول کشید.

او با بیان این که تخمین‌زده می‌شود عملیات باران‌زایی در ماه اوت 1.45 میلیون کیلومتر مربع از خاک چین را پوشش داده باشد، ابراز امیدواری کرد که این عملیات نقشی مهم در «مقابله با خشکسالی، افزایش ذخایر آب و تثبیت تولیدات کشاورزی» در این کشور ایفا کند. کاربری نوشت: «یه زمانی ما هم پروازهایی برای بارورسازی ابرها داشتیم و کلی خبر ازش منتشر می‌شد ولی الان چند سالیه هیچ خبری نیست.» 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcg7q973ak9qn4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7q973ak9qn4.rpra.html
برچسب ها: خشکسالی باران چین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *