دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

مرز خسروی و شلمچه بازگشایی شد/ عبور زائران به سمت عتبات

سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 810711
مرزهای بین‌المللی خسروی و شلمچه که به دلیل حوادث سیاسی کشور عراق روز گذشته بسته شده بودند، از دقایقی پیش بازگشایی شد.
مرز خسروی و شلمچه بازگشایی شد
به گزارش جهان نيوز، نوروزی رییس پایانه مرز خسروی اظهار داشت: فعالیت معمول این پایانه از ساعتی پیش از سر گرفته شده و تردد فردی و گروهی زوار بدون مشکل در حال انجام است. 

نوروزی ادامه داد: فعالیت مرز خسروی همانند سنوات قبل از ساعت ۵ صبح الی ۱۷ عصر است و امروز نیز ۴۰ زائر از این مرز به سمت عتبات عالیات عازم شدند.
 
وی تصریح‌کرد: تردد فردی و گروهی از مرز خسروی انجام می‌شود و با تلاش شبانه روزی صورت گرفته امکانات خوبی برای استقبال از زوار تدارک دیده شده است. 

 مرز شلمچه باز شد
سردار گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا نیز گفت: مرز شلمچه به روی زائران اربعین باز شده؛ مرزهای مهران و چذابه هم به زودی بازگشایی خواهد شد.

مرز مهران و شلمچه به روی موکب‌های اربعینی باز شد
یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینکه از لحظاتی دیگر موکب‌ها می‌توانند به مرزها مراجعه و به عراق بروند، اظهار داشت: با تصمیم ستاد مرکزی اربعین و برقراری امنیت، مرز شلمچه و مهران برای تردد موکب‌های اربعینی باز شده است و موکب‌دارانی که وسایل و‌ تجهیزات خود را قرار بود به عراق ارسال کنند، می‌توانند مجدد اقدام کرده و به مرزها بروند.

وی از موکب‌دارانی که به دلیل بسته بودن مرز از شب گذشته در شهرهای مرزی و مسیر پایانه‌های مرزی متوقف شده بودند، خواست تا از مرزهای مهران و شلمچه وارد عراق شوند و حرکت خود را ادامه دهند.

پیش از این موکب‌های اربعین می‌توانستند از مرز خسروی و چذابه هم وسایل و تجهیزات موکب‌ها را تا جمعه به عراق ارسال کنند و پس از آن ارسال وسایل موکب‌ها از مرز سومار باید انجام می‌شد. اما پس از ناآرامی‌ها در عراق، مقرر شد تا وسایل موکب ها از مرزهای مهران و شلمچه به عراق ارسال شود.

دبیر کمیته اسکان و تعذیه ستاد اربعین همچنین درباه وضعیت کنونی موکب‌های اربعینی تصریح کرد: تا امروز یک هزار و ۴۰۸ موکب در حال ثبت بار هستند و سه هزار و ۸۲۳ موکب تشریفات گمرکی را برای ارسال تجهیزات طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۷ موکب از مرز خارج شده‌اند، ادامه داد: ۴۲۷ موکب در انتظار تأیید معاونت پشتیبانی و ۷۰۶ موکب نیز به سمت مرز حرکت کرده‌اند و روند حضور موکب‌های ایرانی در مسیر زوار اربعین ادامه دارد.
https://jahannews.com/vdcfyxdcyw6dyea.igiw.html
jahannews.com/vdcfyxdcyw6dyea.igiw.html
برچسب ها: اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *