پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۲

قتل‌عام ۴ هزار دستگاه اتوبوس در سکوت محض!

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 781409
رئیس شورای شهر ششم تهران، گفت: "زمانی که ما تهران را در دوره چهارم شورای شهر تحویل دادیم ۶۰۰۰ اتوبوس فعال داشتیم؛ اما حالا اعلام می‌کنند که تنها ۲۰۰۰ اتوبوس فعال داریم که باید تلاش مضاعف کنیم که به شرایط ۴ سال پیش برسیم. "
قتل‌عام ۴ هزار دستگاه اتوبوس در سکوت محض!
به گزارش جهان نيوز، مهدی چمران، رئیس شورای شهر ششم تهران، روز دوشنبه گذشته در مراسم تحویل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهری با بیان اینکه تهران کمبودهای زیادی دارد و با ۱۱۰ دستگاه اتوبوس مشکل حل نمی‌شود، گفت:  "زمانی که ما تهران را در دوره چهارم شورای شهر تحویل دادیم ۶۰۰۰ اتوبوس فعال داشتیم؛ اما حالا اعلام می‌کنند که تنها ۲۰۰۰ اتوبوس فعال داریم که باید تلاش مضاعف کنیم که به شرایط ۴ سال پیش برسیم. "

بر اساس گزارش ایسنا، او افزوده است: -در این زمینه- راه طولانی با توجه به شرایط اقتصادی در پیش داریم.

چمران با بیان این که متاسفانه از وقتی وارد شورا شدیم و به یاد داریم یعنی از سال ۸۳، هیچکدام از دولت‌ها سهم یارانه مترو و اتوبوس را به درستی پرداخت نکردند، گفت: امیدواریم دولت رئیسی از شهرداری حمایت کند و حداقل باید مسئولان شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ رایزنی کنند و پیش بینی‌های لازم در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

* آنچه که مهندس چمران درباره کارنامه شورای شهر پنجم و اکثریت اصلاح‌طلب آن در بحث کاستن از تعداد اتوبوس‌های شهری در تهران گفته، تنها بخشی از کارنامه مشحون از ناکارآمدی شورای شهر و شهرداری سابق است.

شورای شهری که برای نامگذاری‌های ساده برخی معابر حاشیه درست می‌کرد اما در بخش وظایف خود گاهی یک اسم را به ۴۴ کوچه اختصاص می‌داد.

و شهرداری سابقی که حتی به جرم گرانفروشی به تهرانی‌ها از سوی سازمان تعزیرات نیز محکوم شد.

و البته تمام اینها از شهرداری و شورای شهری که هیچ دستور کار ویژه‌ای غیر از تخریب کارنامه جهادی قالیباف در سمت شهرداری تهران نداشتند؛ قابل انتظار بود!

این تجربه بایستی از لحاظ تفاوت "رأی خوب" و "رأی بد" در انتخابات‌ها، دائماً مورد بازخوانی قرار گیرد و فرایند معرفی افاضل و کارآمدان به جامعه بهبود یابد.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب چمران اگه اسم اون قاقارکها را گذاشتی اتوبوس اونها جز مریض کردن مردم کار دیگه ای نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
مردم حاضرند با قارقارک با فاصله از هم و سر وقت بروند سر کار نه روی سر و کله هم در یک اتوبوس شیک کرونا بگیرند....