دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 1 Jul 2024
 
۳
۴۰
افتخاری جدید؛

تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد/ نمکی: خون هیچ کدام ما از خون ملت شریف ایران سرخ تر نیست/ اولین تزریق واکسن کووید ۱۹ روی دختر دکتر مخبر انجام شد/ ایران، اولین واکسن ‌ساز آسیا است +فیلم و عکس

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 749786
ظهر امروز سه شنبه نخستین تزریق انسانی واکسن کرونا بر روی سه نفر از داوطلبان انجام شد.
تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد/ نمکی: خون هیچ کدام ما از خون ملت شریف ایران سرخ تر نیست/ اولین تزریق واکسن کووید ۱۹ روی دختر دکتر مخبر انجام شد/ ایران، اولین واکسن ‌ساز آسیا است +فیلم و عکس
به گزارش جهان نيوز، همان طور که ستاد اجرایی فرمان امام وعده داده بود با صدور مجوز آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا؛ امروز نخستین تزریق انسانی بر روی سه نفر از داوطلبان انجام شد.

اولین بانوی ایرانی که تست واکسن بر وی انجام شد طیبه مخبر، دختر دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود.

 
دو روز پیش، دکتر نمکی، وزیر بهداشت گفته بود: در تامین واکسن از همه مهمتر، کار عظیم و حماسی دانشمندان ایرانی در تولید واکسن داخلی است. خوشبختانه مراحل تست انسانی اولین واکسن ایرانی از این هفته شروع می‌‌شود و یک واکسن دیگر نیز از هفته آینده مجوز تست انسانی را می‌‌گیرد. مردم عزیز باور کنند که ما یک قدمت حدود یک قرنی در تولید واکسن در پاستور و رازی داریم. ما توانمندی تولید واکسن را داریم.

وزیر بهداشت یادآور شد: عزیزانی که در تولید واکسن ایرانی با ما همکاری دارند، دلسرد نشوند. به بانویی که در تیم تحقیقات در کنار ما است، حملاتی شده و اینها همه برای این است که آنها کنار بکشند اما می‌‌دانیم که مقتدرتر و توانمندتر از آن هستند که از این صحنه پا پس بکشند و در آینده نزدیک اثبات می‌‌کنیم که واکسن داخلی بر خیلی از واکسن‌‌هایی که در دنیا می‌‌سازند، ارجح است.

دومین داوطلب تزریق واکسن کرونای ایرانی
دومین تست واکسن هم بر روی یکی از مدیران ارشد مجموعه ستاد اجرایی انجام شد. واکسن کرونای ایرانی به «عسکری» معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تزریق شد.
                  
 
دکتر علی عسگری در پاسخ به این سوال که چه حسی دارید که برای تست انسانی واکسن کرونا کاندید شدید، گفت: الحمدالله؛ خیلی خوشحالم و واقعا حس افتخار است و نگران نبودم.

وی افزود: این واکسن کاملا ایمن است امیدوارم که این در مراحل بعدی هم این موضوع ثابت شود. به دلیل اینکه تقریبا از ابتدا در جریان تولید واکسن بودم مطلع هستم که این واکسن یکی از ایمن ترین واکسن های موجود است.

دومین داوطلب تزریق واکسن کرونای ایرانی

نفر سوم، «خلیلی» مدیرعامل نفت پارس وابسته به ستاد اجرایی

در مراسم امروز وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حضور داشتند.

روز امیدوار کننده برای ملت ایران
سعید نمکی وزیر بهداشت، در حاشیه مراسم آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، بیان کرد: امروز یکی از روزهای بسیار امیدوارکننده برای ملت ایران است و روزی است که ما بعد از مدت ‌ها تلاش و پیگیری همکاران و دانشمندان برجسته کشور در حوزه تکنولوژی و داروهای بایوتک، واکسن کووید 19 را بعد از طی مراحل مختلفی، اعم از مطالعات و مدل‌ های حیوانی، تولید کردند و خوشبختانه توانستیم اولین تزریق را بر روی انسان انجام دهیم.

وی افزود: این انسانی که اولین تزریق واکسن کووید 19 بر رویش انجام شد، دختر نازنین دکتر مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بود. این پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان نیز به آن باور داشته و قبولش داریم و اگر عارضه ای داشته باشد، ما و خانواده هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم. ما خون هیچ کدام مان را سرخ تر از خون ملت شریف ایران نمی دانیم و جان افراد خانواده مان را عزیزتر از فقیرترین و زحمت کش ترین فرد در دورترین نقاط محروم این کشور نمی دانیم.

ایران، اولین واکسن ‌ساز آسیا
وی با بیان اینکه تهیه واکسن کرونا با تکیه بر توان و غرور ملی آغاز شد، خاطرنشان کرد: بنده این افتخار را داشتم که به عنوان یک ایمونولوژیست، سال‌ ها در زمینه ارتقای واکسن ‌سازی این کشور خدمت کنم. (بعدا مفصل می‌ گویم که ۳۰ سال قبل که مسئولیت بهداشت کشور را داشتم و پیگیر آوردن تکنولوژی‌ های جدید واکسن در منطقه بودم، چه راه‌ هایی را برای تهیه واکسن رفتیم.) ما ۱۰۰ سال است که در منطقه واکسن ساز هستیم. کسانی که فکر می ‌کنند، اولین بار است که داریم واکسنی را تزریق می‌ کنیم، بسیار در اشتباه هستند. در سال ۱۲۹۹ انستیتو پاستور و در سال ۱۳۰۳ انستیتو رازی را داشتیم، تمام مردم دوران زندگی‌ شان را با واکسن‌ های ایرانی آغاز کردند. ما اولین واکسن ‌ساز آسیا بودیم و ما بودیم که به بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه واکسن صادر می‌کردیم.

نمکی تصریح کرد: البته مظلوم ماندن و مغفول ماندن این دو موسسه بزرگ بین ‌المللی لطمه‌ هایی را به توسعه واکسن‌ سازی کشور زد، اما ما بر سر آنیم که با کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و همچنین بقیه ساختارهای وابسته اعم از انستیتو پاستور، رازی و بخش خصوصی، این مزیت کشورمان را به دنیا عرضه کنیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز ما در کشور پلتفرم‌ های مختلفی را به طور همزمان دنبال کردیم که یکی از آنها آزمایش انسانی است که امروز آغاز شد. برای اینکه از دنیا عقب نمانیم و در عین حال بتوانیم اگر یک پلتفرم موفق نبود، پلتفرم دیگری را به عنوان تولید ملی جایگزین کنیم، تمام راه‌ ها را رفتیم. در روزهای بسیار نزدیک آتی، زحمتی که همکارانمان در انستیتو رازی کشیدند و کارشان را بر روی مدل‌ های حیوانی انجام دادند و دارند مجوز تست انسانی را دریافت می‌ کنند، تجربه خواهیم کرد. انستیتو رازی به عنوان یکی از بزرگترین و با سابقه ترین واکسن سازهای منطقه است.

وی ادامه داد: بعد از آن پلتفرم جدید دیگری قرار دارد که وارد فاز حیوانی شده و به تدریج وارد فازم انسانی خواهد شد. در این اقدام بزرگ باید از دکتر مخبر، دکتر جمشیدی و ستاد اجرایی فرمان امام تشکر کنم که در یک راه پر ریسک سرمایه گذاری کردند و این اقدام ملی را آغاز کردند.

وی در ادامه گفت: همچنین باید از تیم اجرایی و علمی این کار تشکر کنم. تیم علمی در حوزه فرمولاسیون‌ ها، مرحله تست حیوانی، بعد از آن تست انسانی و از همه مهمتر رسیدن به صنعت تولید این واکسن اقدام می‌ کنند. از بانوی گرانقدر سرکار خانم دکتر محرز نیز تشکر می‌ کنم که از دانشمندان پیشکسوت این کشور هستند. امیدوارم در آینده بسیار نزدیک شاهد شروع فاز دوم بالینی و سپس فاز سوم انسانی باشیم و انشالله به سمت تولید ملی و تقویت غرور ملی در آینده‌ای نزدیک پیش رویم.

گفتنی است، اولین تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تیم تحقیقاتی این واکسن صبح امروز انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
اصلا نیازی به خرید واکسن خارجی نیست تولید واکسن ایرانی شروع شده و انشاالله به تولید انبوه ماهی چندمیلیون می رسیم چه الزامی است واکسن خارجی را که قابل اعتماد نیست به خورد مردممان بدهیم
Iran, Islamic Republic of
به حرمت خون شهدای مدافع سلامت و زحمات شبانه و روزی دانشمندان و ایثار داوطلبان تست فقط از واکسن ایرانی استفاده می کنیم.
ذوالفقاری
Iran, Islamic Republic of
انقلابی ها همیشه پیشرو وخود را پیشمرگ همه درقبول ریسک وخطر می دانند .
Iran, Islamic Republic of
میخواستم بگم اول روی آقازاده ها امتحان کنید که ژنشان از ما برتره بعد دیدم ژن آنها با ما متفاوته ممکنه خوب جواب نده.
Iran, Islamic Republic of
نه واکسن فایزر وکواکس را روی سلبریتی ها واقازاده ها ومشتاقانی که هشتگ واکسن بخریم دارندامتحان کنید ...
Iran, Islamic Republic of
دختر رئیس جمهور در اولویت هستند.
Iran, Islamic Republic of
انقلابی ها ن!مردم مستضعف بیچاره....
Iran, Islamic Republic of
ان شالله که با موفقیت به سرانجام برسه
Iran, Islamic Republic of
خدا همه این داوطلبان رو که خودشون رو پیشمرگ مردم کردن سلامت نگهداره
Iran, Islamic Republic of
بنده هر چه فکر کردم که این فرد به چه دلیل به این پست منفی داده سر در نیاوردم اگر کسی دلیلی پیدا کرد ما را راهنمایی کند.
Iran, Islamic Republic of
دوست دارن واکسن ایرانی خوب نباشه تا ارباب هاشون شاد بشنوند.
Iran, Islamic Republic of
فقط واکسن ایرانی نه واکسن آمریکایی
امیر
Iran, Islamic Republic of
در ایران جو بی اعتمادی باعث میشود مردم بسختی قبول کنندـ..!
Iran, Islamic Republic of
با این حال به این آقا زاده دست مریزاد باید گفت
Iran, Islamic Republic of
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيٰ فاطمةَ وَ أَبِيهَا وَ بَعْلِهَا وَ بَنِيهَا وَالسِرِّ الْمُسْتَودَعِ فِيهَا بِعَدَدِ مَا أَحَاطَ به عِلمُک.
Iran, Islamic Republic of
بعدازدوهفته معلوم میشود..... انشالله که بدل....ویا کپی نباشد.....جواب دهد
بهمن
United States
......
خادم
Iran, Islamic Republic of
سلام وخسته نباشید به عزیران سخت کوش در ستاد اجرائی فرمان امام، دولت بجای خرید واکسن خارجی وخروج ارز که هیچش هم مشخص نیست شبیه خونهای آلوده از فرانسه که تعداد زیادی از هموطنان را به ایدز مبتلا کرد باید بودجه کافی در اختیار این عزیزان قرار بده تا بتوانند با قدرت به کار خود ادامه بدن با سپاس فراوان از متخصصین ستاد اجرائی فرمان امام
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه-باعث امیدواری شدید
افتخارآفرینان
Iran, Islamic Republic of

پاینده وسرفراز باد خادمان ،عالمان،افتخار آفرینان وطن اسلامی همیشه برفراز باد پرچم ایران عزیز.
زبان از توصیف عوامل سرافرازی کشور قاصر است .خدا بهترینهایش را نصیبشان کند.
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم همان واکسن تولیدی ایران باشه؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
نکنه تقویتی بهش زدید
امکانش قابل اجراست
Iran, Islamic Republic of
سلام ان شاالله که خیره ونتیجه خوبی بدهدتوکل برخدادست همه زحمتشانی که به کشورمون خدمت می کند دردنکنه مرحبا
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
اینکه ما می تونیم واکسن و داروهای برتر پزشکی را بسازیم در آن شکی نیست .و این ؛ جای شکر دارد ؟ ولی از کجا معلوم که این واکسن تزریقی به آقازاده های داوطلب همان 15 میلیون دوز اهدایی فایرز نباشه ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
خود مالک فایرز خاضر نشده رو خودش تست بشه ،حالا شما اینو برتر میدونی؟! کلا بعضیا مرض خودتحقیری دارن کاش واکسنی برا اینم وجود داشت
Iran, Islamic Republic of
جناب 15 میلیون رو از کجا اوردی . کلان 150 هزار دوز هست که از طریق دیگری اهدا شده و ربطی به فایزر نداره یعنی فایزر کل پول رو گرفته.
همون 150هزار دوز واکسن خارجی را امیدوارم اعلام کنند که به چه شخص حقیقی تزریق شده است همین رو اگر شفاف سازی کنند خیلی از بی اعتمادی های مردم از بین میره
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
واکسن اهدایی فایزر؟؟؟؟
آمریکای جنایتکاری که به ملتهای آزاده رحم نمی کنه، به ما واکسن هدیه میده؟؟؟
شما هم باور می کنید؟؟؟
شیطان هدف دیگری داره و در آینده برملا میشه. به شیطان اعتماد نکنید
United States
به وجود دانشمندان ایرانی افتخار میکنیم. واکسن ایرانی مظهر قدرت و عظمت ایران. واکسن خارجی را برای خودشون بگذارید که برای ما سم میدهند نه واکسن.
یک سوال
وزیر محترم بهداشت بعنوان مرد شماره یک ومتولی بهداشت چرا از خودشون بعنوان اولین نفر ایرانی شروع نکردن.
پزشک
Iran, Islamic Republic of
خداکند واکسن خارجی یا امپول تقویتی به نام واکسن ایرانی تزریق نشده باشد چون در ایران چنین کارا هایی بعید نیست...
اولین شخص برای تست بایستی رییس جمهور یا وزیر بهداشت می بودند
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
واقعاً انتخاب افراد برای تست خیلی پیام محکم و قویی داشت که جای خود دارد و بسیار سپاسگذارم.
یک سوال
این مرکز چرا درخصوص ساخت واکسن پیش پا افتاده ومشخص آنفولانزای فصلی موفقیت واقدامی حاصل ننموده است ! واکسن آنفولانزاکه خیلی پیش پاافتاده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به اميد روزي كه ويروس كرونا براي هميشه نابود شود چرا خود دكتر مخبر واكسن را امتحان نكرد ؟
Iran, Islamic Republic of
بدتر از کرونا، ایدز، سرطان، تومور مغزی و.....
غربپرستی و خودتحقیری است
Kyrgyzstan
آیا چین قبل از ما واکسن نساخته پس چطور ما اولین سازنده واکسن در آسیا شدیم