جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 31 May 2024
 
۰
۴

بارزانی در دیدار با ظریف: حمایت‌های ایران را فراموش نخواهیم کرد

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 734399
رئیس منطقه کردستان عراق و وزیر خارجه ایران طی نشست خبری، بر تقویت روابط بین تهران و اربیل تأکید کردند.
بارزانی: حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، وزیر امور خارجه ایران و رئیس منطقه کردستان عراق  شامگاه یکشنبه طی نشست خبری در مورد تحولات و اوضاع عراق و منطقه گفت‌وگو و رایزنی کردند.

«نیچروان بارزانی» طی این نشست گفت که با ظریف در مورد پیامدهای گسترش بیماری کووید۱۹ در همه جوانب زندگی گفت‌وگو کرده است.

رئیس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه اربیل به روابط با همسایگان خود اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت که «ایران همسایه مهم برای عراق و اقلیم کردستان است. ما هرگز حمایت‌های ایران را فراموش نخواهیم کرد».

محمد جواد ظریف که صبح یکشنبه راهی عراق شد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد، به نوبه خود در این نشست خبری اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران، از ایفای نقش مهم منطقه کردستان عراق در این کشور استقبال می‌کند.

او با بیان اینکه تهران و اربیل روابط محکمی و دوستانه‌ای با هم دارند، گفت که ایران همواره به دنبال توسعه و تقویت روابط خود با منطقه کردستان عراق است.

وزیر خارجه ایران افزود: «توسعه روابط ما با عراق به رغم شیوع کرونا ادامه داشته و این مسئله بر روابط تأثیری نداشته و گذرگاه‌های مرزی بین ما باز است».

ظریف گفت عراق با همه اقشارش و به عنوان همسایه، برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و تهران به دنبال تقویت روابط دوستانه خود با این کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين بارزاني ها باباي مردم كرد را جلوي چشمشون اوردند فكر ميكنند كردستان ارث پدريشونه
Iran, Islamic Republic of
خرده ديكتا توره
France
هر کس به ادعاها و حرف‌‌های ظاهراً دوستانة رهبران کرد ترکیه، عراق و سوریه اعتماد کند، یک ساده به تمام معناست.
France
چرا بعد از سرنگونی صدام، کردها برای خودشان اقلیم و پرچم مجزا درست کردند؟ مگر کردستان عراق، جزئی از خاک عراق نیست؟ آیا این بر اساس همان دسیسة کثیف تجزیه‌طلبی اتفاق نیفتاده است؟ پس سنی‌ها و شیعه‌ها هم باید برای خودشان قلمرو و پرچم مستقل درست بکنند. پذیرش این منطقه به نام اقلیم با پرچمی غیر از پرچم ملی عراق به معنای تأئید تجزیه‌طلبی کردهاست. باید گوش رهبران صهیونیست کردستان در ترکیه، عراق و سوریه را حسابی پیچاند.