جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

واکنش محیط زیست به هشدار شهردار تهران

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 711489
معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست استان تهران گفت: تخلیه تهران برای آلودگی هوا موضوعیتی ندارد.
واکنش محیط زیست به هشدار شهردار تهران
به گزارش جهان نيوز، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که شهردار تهران اعلام کرده اند که تهران شب گذشته به دلیل بالا رفتن آلودگی هوا باید تخلیه می شود آیا واقعا این اقدام بباید صورت می گرفت؟ گفت: البته شهردار تهران این موضوع را تکذیب کردند اما چیزی به نام تخلیه شهر برای آلودگی هوا نداریم.

معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست در ادامه گفت: تخلیه شهر برای مواقع اضطراری است که مواد سمی پخش می‌شود مثلا یک کارخانه مواد شیمیایی منفجر شود نشت مواد خطرناک از جایی داشته باشیم تخلیه شهر انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: شب گذشته شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ نرسید و فقط در چند نقطه با این وضعیت مواجه بودیم.

معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست در ادامه بیان کرد: هر روز با بالا رفتن آلودگی هوا در بسیاری از شهرها از جمله پکن و دهلی مواجهه هستیم، ولی شهر را تخلیه نمی‌کنند و اقداماتی انجام می‌شود که مردم کمتر آسیب ببینند مثل همین اقداماتی که در تهران انجام می‌شود از جمله تعطیل کردن مدارس و واحد‌های تولیدی آلاینده.
معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست در ادامه افزود: تخلیه شهر برای آلودگی هوا موضوعیتی ندارد.

براساس گزارش میزان، پیروز حناچی امروز (سه‌شنبه) در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه شب گذشته ذرات معلق در هوا به ۲۰۰ پی پی ام رسیده بود، گفت: این حالت خطرناک است و وقتی در چنین شرایطی آلودگی هوا قرار می‌گیریم باید شهر تخلیه شود که البته این امر ناشی از تمرکز است و برای کنترل آلودگی هوا علاوه بر کاهش آلاینده‌ها باید به مسأله تمرکزی توجه شود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *