جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

ابراهیمی: تورم کمر مردم را شکسته است

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 708989
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ضمن انتقاد از افزایش یکباره قیمت بنزین توسط دولت به لزوم طرح دلایل آن از جانب دولت اشاره کرد.
ابراهیمی: تورم کمر مردم را شکسته است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در خصوص افزایش و اعلام یکباره قیمت بنزین از جانب دولت گفت: دولت در این باره کوتاهی کرد اگر این کار را می‌توانستند از اول دولت یازدهم شروع کنند باید با تدبیر و برنامه انجام می‌دادند و اگر می‌خواستند این یارانه را به مردم بدهند باید از قبل بیان می‌شد در حالی که مردم یک مرتبه صبح بلند شدند و دیدند بنزین گران شده این شوکی که بر جامعه وارد شد جامعه را به این حرکت اعتراضی واداشت.

وی با اشاره به بجا بودن اعتراض مردم ادامه داد: اما برای این کار از سمت دولت توجیهی وجود نداشت؛ اگر بیان کرده بودند که هدف از این کار چیست و مردم را در جریان می‌گذاشتند که وضعیت اقتصادی خراب است و چاره‌ای جز گران کردن بنزین نداریم مردم می پذیرفتند یا اگر می‌گفتند قصد داریم به طبقه ضعیف جامعه کمک کنیم باز هم مردم می‌پذیرفتند. 

ابراهیمی درباره رویکرد مردم نسبت به این موضوع ادامه داد: مردم ما که 8 سال دفاع مقدس را با همه سختی‌‍ ها پشت سر گذاشتند و خم به ابرو نیاوردند در حالی که سختی آن زمان از گرانی امروز بیشتر بود؛ معتقدم دولت اگر این موضوع بیان کرده بود بهتر بود و در این باره کوتاهی کرد؛ نمی‌گویم مقصر است اما قصور حتما متوجه دولت هست  که موضوع را بیان نکرده و عواقب کار را به مردم اطلاع نداده.  

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به تورم موجود اظهار داشت: تورم موجود کمر مردم را شکسته و طبقه پایین از پا درآمده با این وضعیت افزایش یک مرتبه بنزین برای مردم سخت است چراکه تورم و گرانی بعد از افزایش قیمت بنزین چه بخواهیم و چه نخواهیم حتمی است؛ البته کارهایی برای نظارت انجام می‌شود که یک مدت می توانند جلوی افزایش قیمت را بگیرد ولی نمی‌تواند ادامه دار باشد چرا که اصل این کار تورم زاست. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع برای مردم قابل پذیرش بود اگر دلایل آن شفاف سازی می‌شد؛ گرانی بنزین مردم را عصبانی نکرد بلکه عدم توجیه و استدلال دولت، مردم را عصبانی کرد. 

منبع:خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: تورم دولت بنزین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تورم دولت روحانی کمر مردم را شکسته است
Iran, Islamic Republic of
1 - دولت روحانی به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر روز برای مردم یک مشکل جدید ایجاد می‌کند.
2 - دولت روحانی به همراه دولتمردان هر روز برای مردم یک مشکل جدید ایجاد می‌کند.
3 - دولت روحانی به همراه مسئولان هر روز برای مردم یک مشکل جدید ایجاد می‌کند.