شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

۴۰ نظامی ائتلاف متجاوز در یمن به اسارت در آمدند

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 696429
سرتیپ "یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در عملیات موفقیت آمیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان "عسیر" عربستان بیش از ۴۰ نظامی سعودی و مزدور ائتلاف متجاوز به اسارت ارتش درآمدند.
۴۰ نظامی ائتلاف متجاوز در یمن به اسارت در آمدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری المسیره یمن که اخبار جنگ علیه این کشور را به طور ویژه پوشش می‌دهد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دیروز (سه شنبه) طی یک عملیات غافلگیرانه در منطقه "الدائر" در استان عسیر (جنوب) عربستان  بیش از ۴۰ نظامی و مزدور ائتلاف متجاوز عربی به اسارت نیروهای یمن در آمدند و شمار زیادی از آنان کشته و یا زخمی شدند.

السریع افزود: تعداد زیادی از تجهیزات دشمن از جمله خودروهای زره پوش نیز در این عملیات نابود و مقادیر زیادی سلاح به غنیمت گرفته شد.

همچنین خبرگزاری رسمی عربستان (واس) عصر روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر درگیری با نیروهای یمنی، دو نظامی سعودی در مرز جنوبی این کشور با یمن کشته شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده اند.

هفتم تیرماه ۹۸ منابع خبری اعلام کردند امارات تصمیم گرفته است بخش بزرگی از نظامیان خود را از یمن خارج کند.

نکته جالب و قابل توجه در این است که عبدربه منصور هادی چند وقت پیش در فراری دوباره از عربستان به آمریکا رفت و از تمامی مسئولیت‌های خود استعفای مجدد داد؛ دلیل حمله عربستان و امارات برای حمله به یمن بازگرداندن منصور هادی به قدرت بود، که با فرار وی به آمریکا دیگر دلیلی برای ادامه تجاوز عربستان، امارات و متحدانش به یمن باقی نمی‌ماند، اما ما هر روز شاهد بمباران یمنی ها توسط ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *