کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«ابتکار»: گاندو تخیلی بود، ظریف ناراحت شد!

7 مرداد 1398 ساعت 15:09

با توجه به اینکه این سریال در مدت زمان کوتاهی ساخته شد، به نظر می‌رسد که فقط یک هدف را دنبال می‌کند و آن پایین‌کشیدن و تخریب کامل شخصیت پرتلاش وزیر امور خارجه کشورمان است.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «"گاندو" در قفس ظریف» نوشت: «با توجه به اینکه نویسنده این سریال پیش از این گفته بود که ۸۰ درصد سریال ساخته ذهن او بوده است، چرا باید رسانه ملی اینگونه به مخاطب القا کند که دستگاه دیپلماسی کشور توان مدیریت ندارد و عملکرد وزیر خارجه را اینگونه زیر سؤال ببرد؟ آیا تخریب ظریف در این موقعیت حساس کنونی در راستای منافع ملی است؟ آیا این‌بار سریال گاندو ظریف را مجبور به ترک پاستور خواهد کرد؟ همه اینها سوالاتی است که تا کنون پاسخی برای آن پیدا نشده است. اینکه چرا انتقاد از صداوسیما در ساخت چنین برنامه‌هایی راه به جایی نمی‌برد، اینکه سازندگان گاندو تا چه میزان به واقعیت پایبند بوده‌اند، اینکه تخریب وجهه دولت در شرایطی که کشورمان با دشوارترین شرایط توطئه و کارشکنی در تاریخ بشر روبه‌رو است، چه توجیهی دارد؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «با توجه به اینکه این سریال در مدت زمان کوتاهی ساخته شد، به نظر می‌رسد که فقط یک هدف را دنبال می‌کند و آن پایین‌کشیدن و تخریب کامل شخصیت پرتلاش وزیر امور خارجه کشورمان است».

اکنون چندین هفته از پایان آخرین قسمت سریال گاندو سپری شده است. با فشار دولت، بازپخش این سریال پرمخاطب نیز متوقف شد. اما دولتمردان و رسانه‌های دولتی و اصلاح طلب همچنان این سریال تلویزیونی را آماج حمله قرار می‌دهند.

حداقل ۲ تناقض آشکار در این رفتار دولتمردان و طیف اصلاح طلب وجود دارد. اول اینکه مقامات ارشد دولت و فعالین اصلاح طلب بارها به دفعات اعلام کرده‌اند که هیچکس به تماشای برنامه‌های صداو سیما نمی‌نشیند و تلویزیون ایران اصلاً مخاطب ندارد. اگر اینطور است پس این همه عصبانیت برای چیست؟! اگر هیچکس برنامه‌های صداوسیما را نمی‌بیند، پس چرا علیرغم سپری شدن حدود یکماه از پایان پخش یک سریال، همچنان به آن حمله می‌کنید؟!

دوم اینکه، مقامات دولت بارها اعلام کرده‌اند که «پناه می‌بریم به خدا از بستن دهان منتقدان» و «از انتقاد از دولت استقبال می‌کنیم» و...پس چرا تا این حد در مقابل انتقاد، واکنش‌های تند و پرخاشگرانه نشان می‌دهید؟!

اما یک نکته اساسی نیز وجود دارد و آن اینکه، در هفته‌های گذشته خبرگزاری دولتی ایسنا نقل قولی اشتباه و کذب از نویسنده سریال گاندو با این عنوان که «۸۰ درصد گاندو تخیل است» منتشر کرد. نویسنده گاندو بلافاصله این خبر دروغ را تکذیب کرد، اما طیف اصلاح طلب با بی اخلاقی بارها این خبر دروغ را منتشر کرده و آن را به عوامل گاندو نسبت دادند.

منبع:مشرق


کد مطلب: 696169

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696169/ابتکار-گاندو-تخیلی-ظریف-ناراحت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com