چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

«متحدها علیه معامله قرن» در بیروت گرد هم آمدند

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 693410
نمایندگان بسیاری از کشورهای مختلف در نشستی در بیروت تحت عنوان «متحد علیه معامله قرن» شرکت و اعلام کردند باید جبهه‌ای عربی و اسلامی در مخالفت با این طرح شکل بگیرد.
«متحدها علیه معامله قرن» در بیروت گرد هم آمدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یکشنبه (دیروز) با مشارکت نمایندگانی از احزاب و گروه‌های مختلف از کشورهای عربی، نشستی تحت عنوان «متحد علیه معامله قرن» در بیروت برگزار و در بیانیه پایانی این نشست اعلام شد «معامله قرن بالاترین حد ذلت، یهودی‌سازی و اسرائیلی‌سازی» است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، «داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی در این نشست اعلام کرد: ما نیازمند جبهه‌ای عربی و اسلامی و مخالف با معامله قرن هستیم.

«ماهر الطاهر» مسئول روابط سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم گفت: تمامی تلاش‌ها برای نابود کرد مسأله فلسطین شکست خواهد خورد. ما پیشنهادی برای تشکیل جبهه عربی مشترک برای حمایت از مردم فلسطین و مبارزه این ملت را دادیم، ضربه‌ای به معامله قرن وارد کرده‌ایم اما توطئه، ادامه دارد و باید به مقاومت ادامه داد.
 الطاهر در ادامه بر وحدت موضع فلسطین در رد معامله قرن و نشست بحرین تأکید کرد و گفت: موضوع مهم تکمیل این موضع است و تشکیلات خودگردان باید موضع خود را با لغو توافق اسلو و پایان دادن به هماهنگی امنیتی تکمیل کند.

«عزام الاحمد و بسام الصالحی» نمایندگان سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در نشست مذکور بودند، الاحمد در سخنرانی خود تأکید کرد این نشست (بیروت) باید در پایان برنامه‌ای واضح برای مقابله با طرح آمریکا ارائه دهد، طرحی که نشانه‌های آن از سال 2017 با بستن دفتر ساف آشکار شد و با انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت «اسرائیل» ادامه پیدا کرد.

روزهای چهارم و پنجم تیرماه نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به معامله قرن صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *